Voltregulator RMK 600 -99 (GEN 2)

ThinhO

Välkänd medlem
15 sept 2009
264
0
16
Umeå
Köpte denna skoter i höstas med trasig voltregulator och lite andra småfix. Killen skickade med en sprillans ny som jag monterade när jag renoverade skotern.
Nu när första snön dykt upp här i Umeå så hann jag bara åka några varv runt parkeringen sen slocknade min sprillans nya H4;a, varvmätarn och all instrumentbelysning, handtags värmarna funkar inte osv D.V.S all el är död. Prövade att koppla ur v-regulatorn och då funkade all el (Pröva med en ny lampa, handtagsvärmarna gick osv.) Så voltregulatorn är död, igen..

Vad kan det bero på att den äter voltregulatorer? Hur felsöker jag + är detta nått vanligt problem på polaris/gen2? Tacksam för svar! Jimmy.
 

ThinhO

Välkänd medlem
15 sept 2009
264
0
16
Umeå
hmm, man tycker ju att en sprillans borde hålla mer än runt parkeringen med endast lyse som den ska ordna.. Synd att den inte går att åka tillbaka med då den vart köpt nån gång i höstas. 200kr varje gång man åker runt parkeringen, är rätt mkt soppapengar för en 16årig pöjk
 

Zman

Aktiv medlem
31 dec 2006
62
0
6
Luleå
du har säkert något elfel/jordfel!?
min brände två ytterligare regulatorer innan jag hittade att den första som gick sönder även brände sönder handtagsvärmarna. maskinen funkade prefekt efter voltregulator byte, men satte på handtagsvärmaren och vips så var jag utan regulator igen. bytte dessa så funkar det igen.
kan hända att du har någon annan "förbrukare" som gått sönder som kortsluter och bränner regulatorn.
lycka till!