Vmax 540 -83

K

KS

Tjena.. vill ha snabba seriösa svar om en Yamaha V-Max 540 -1983.. Är det en skoter att satsa på eller är det bara nåt ##### rammel!?

MVH
 

myrberg

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
Ja du om du ska köra mycke vet jag inte men om du inte kör så mycket så låter det som en bra skoter jag har en kompis som har en EC 540 den har en fläkt kyld motor och den har hållt ganska bra!
 
T

the_ngneer

Hej och hallå!
En V-Max 540 går INTE att jämföra med någon annan 540-Yamma. V-maxen var dåtidens kanske värsta skoter med vätskekyld motor och dubbla pipor. Det är inte något för nvbörjaren, den är mycket känslig på bestyckningen och blåser kolvar direkt om du snålar den det allra minsta. Samtidigt ska du inte låta den gå för rikt heller, då tappar du mycket effekt. Man måste balansera på kniveggen, så att säga...
MEN: är du en entusiast som vet vad du gör, så har du en riktigt grym skoter för en någorlunda billig penning..
 
P

polaris-kid

Har ägt en V-max 540-83 vintern 91-92 körde 100mil gick stenhårt torkade av alla så kallade värstingar då 650,rave 643 etc både i ax o toppfart med borttagen oljeinjektion modiefierat avgassystem variatorkit man fick ha 6 procent oljeblandning samma som gamla srx annars håller inte kolvarna pga varven jag varvade min 9300v/min (gammal skotercrossmaskin) den var balanserat lite portad också kommer jag ihåg ny.snabb rackare var det.