Hejsan.
Jag har precis plockat ihop min XLT igen efter att ha fixat till lite småsaker.
Renoverat förgasarna, svetsat sprickor i grenröret och lite andra småsaker.
Idag när jag var klar så drog grabben igång den.. iofs var jag tvungen att dra de första 30-40 gångerna innan förgasarna var fyllda igen.. men han blev lycklig över att den startade när han drog.
Det jag reagerade på då var att avgaserna var väldigt vita och jag har inget minne av att det var så i vintras.
Motorn och kylsystemet är helt orört under sommarens skruvande.
Den lät helt normalt och svarade bra på gasen.
Är detta normalt när den har stått länge eller vad kan det vara som orsakar detta?
Mvh H
Jag har precis plockat ihop min XLT igen efter att ha fixat till lite småsaker.
Renoverat förgasarna, svetsat sprickor i grenröret och lite andra småsaker.
Idag när jag var klar så drog grabben igång den.. iofs var jag tvungen att dra de första 30-40 gångerna innan förgasarna var fyllda igen.. men han blev lycklig över att den startade när han drog.
Det jag reagerade på då var att avgaserna var väldigt vita och jag har inget minne av att det var så i vintras.
Motorn och kylsystemet är helt orört under sommarens skruvande.
Den lät helt normalt och svarade bra på gasen.
Är detta normalt när den har stått länge eller vad kan det vara som orsakar detta?
Mvh H