Viper Modd

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
Tjena Funderar på ett Viper bygge till sommarn:hmmmm:

Tänkte mig en kort 03-04.
De jag tänkte få till, är sätta i en förlängd boggie tex pro xr, Höja framvagn tex F7 dämp (hur blir de me bredden? mycke smalare?) Framflyttad körställning, annan dyna (högre framförallt) Och en hel del mer!

Varför jag lägger upp detta är för att veta om nån gjort nåttt liknande, framföralt me boggin? kommer ej ha överdrivet me tid i sommar.


Mvh/Oskar
 
R

Robin

F7 dämparna går ej dit utan breddning av framvagn, det är jag 100% säker på.
Då dem är 48cm långa, viperns 35?.
 
R

Robin

Precis, de jag mena, men visst måste dom väl gå dit utan breddning? de blir väl smalare spår bredd?

Tack för svar :p
Väldigt mycket smalare, okörbart smalt.
Du får med all säkerhet inte ens dit styrstagen iom att dem kommer ta i chassit.

Breddning är ett måste, bara att förlänga parallelstagen, samt styrstag, alternativt göra nya.
 

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
Väldigt mycket smalare, okörbart smalt.
Du får med all säkerhet inte ens dit styrstagen iom att dem kommer ta i chassit.

Breddning är ett måste, bara att förlänga parallelstagen, samt styrstag, alternativt göra nya.

Okej de jag tänkte.. men de är väl bara kapa och lappa ihop stagen?

Tack:eek:
 
R

Robin

Okej de jag tänkte.. men de är väl bara kapa och lappa ihop stagen?

Tack:eek:
Ja, du kan ta och höra med skoter_freak_ (tror det är så "_"-tecknen är utlagda i namnet) på forumet, har har breddad framvagnen på en SRX samt höjt hela skoter.
 

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
Ja, du kan ta och höra med skoter_freak_ (tror det är så "_"-tecknen är utlagda i namnet) på forumet, har har breddad framvagnen på en SRX samt höjt hela skoter.
okej. men boggi höjning å så är inge problem (har gjort förut).

avrför jag la upp tråden var för att kolla lite på de jag var osäker kommer som sagt inte bara ängna sommarn åt att skruva.
men tack ändå.