viper er, verkar inte gå på center cylinder på tomgång

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
Hallå,

har hållt på med vipern ett tag nu och har äntligen fått ihop den men nu verkar det som att centercylindern inte tänder åtminstonde på tomgång.

Märktes genom att den spottade ut olja på pipan (bender trippelrör) så börja kika lite, har bra gnista men om jag låter den stå på tomgång och rycker hatten för center så blir det nästan ingen skillnad alls på motorgången, rycker jag istället pto eller mag så dör den nästan.

verkar däremot som att den funkar som vanligt när man ger på lite gas. gnistan är bra, kompet låg på 8,9 8,7 8,2 mag-pto så antar att det duger stiften är rätt svarta så skulle nog bestyckas ner lite. centerstiftet är väldigt blött vid tomgång och torkar lite vid mer gas (2-3000rpm)

vet ngn vad det är för fel? eller är det så att centern inte har lika stor betydelse
som dom två andra på tomgång?

Mvh Jonatan
 

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Verkar som att du ev har smuts i center förgasaren, min betedde sig litegranna som du beskriver det, fast jag har en MM700.

Jag hade smuts i ena förgasaren och vid tomgång(låga varv) så orka inte bensinen igenom smutset, men när man fick upp lite varv så började den suga i sig soppa även på den förgasaren.
 

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
Ska ändra mig lite, det är oljeblandat som kommer ut så soppa kommer det. Pratade med min åf och han trodde på släckt stift, dåliga reed eller väldigt fett påställd. Så hoppas det räcker med att byta stift