viper eller summit 800

800 x

Välkänd medlem
1 jan 2000
262
0
16
vilken är att föredra om man tänker kvalitet , bränsle ekonomi etc.
 
S

Slednecks

De är ju två helt olika maskiner !
Vill man åka i djupsnö (Summit)eller ha en ledräser med möjlighet till mycket friåkning.
Viper är ju inte i samma divition när de gäller bränsleförbrukningen.Summiten måste ju dra ca 1,5 liter mer minst !!!

Vipern drar de lägsta strået för mig !!
 

Mag1c

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
0
6
38
Kiruna Sverige
www.magic.vze.com
en vanlig viper eller en viper mountain? helt klart en viper mm, mycket bättre bränsleförbrukning än summiten och säkert mycket skönare å köra.. tänk såhär, vill du kunna köra eller vill du stå och tanka hela tiden? ski-doo´s 800 twin är soppamonster.. så helt klart yamahan!
 
L

Landell

Lätt en SUMMIT Jag säger bara det en gång för den är överdrivet bäst.. Det e bara att inse.. Snygg och bra ekonomi!
 
J

johank

skulle lätt ta summiten eftersom jag tycker att rx1an helt enkelt verkar för klumpig. men det är ju vad jag tycker
 
P

Palle Kuling

Du lill johan...

Ingen har nämt rx1....det var vipern vs summit.... :)


Yammo 4 ever
 

Joel

Aktiv medlem
1 jan 2000
78
0
6
Jag skulle ta summiten dom är ju bäst i snön och det är ju mer pulver i dom också
 

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Den är inget soppamonster. Vid lugn ledkörning så kan Summit 800'n dra ner mot 1,6, det har jag sett med egna ögon. Jag hade själv en Rave 800 -01 med samma motor och när den var ordentligt inkörd drog den under 2 l/mil vid normal ledkörning. Sällan tog den mer än 2,5 l/mil. Säg nu inte emot mina uppgifter för de är mina erfarenheter och inga överdrivna gissningar.
 

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Och förresten... Du har ju glömt Lynx nya bergsklättrare Ranger Mountain 800 HO. Grymt vrid i den motorn! Dessutom är den föredömligt lättkört på led. Provkör den innan du bestämmer dig. Yamahan är nog ganska slö i en jämförelse med RM 800 eller en Summit för den delen. Men skaffa elstart till RM för man leker inte igång den när det är 15 minus.
 

Mag1c

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
0
6
38
Kiruna Sverige
www.magic.vze.com
hörru johan, jag har haft en mxz800 -01 å jag kan då säga att låg den under 2,5L så var jag lycklig.. å vipern är inte slö, det var nån här uppe i norr med en viper mm som tävlat mot en summit 800 å han hade tagit den hur lät som helst i alla förhållandena..! testa innan du säger att den är slö..
 
L

Lätt

japaner kan inte bygga en skoter!!!Ski-doo äger i allt..Summiten lätt vinnare!!!
 

egon

Välkänd medlem
1 jan 2000
232
0
16
jag skulle hellre ta vipern då jag inte behöver en mountain maskin. men vill du ha det värsta bland mountain skotrar så är det lätt polaris vertical escape, men personligen är det ingen skoter jag skulle vilja ha som sagt...
 

xc60098a

Välkänd medlem
1 jan 2000
302
0
16
jaskulle ha valt summiten me tanke på att skidoo byggt lösssnömaskiner mycket längre en yamaha sen kommer de alltid barnsjukdomar påett nytt koncept...sumiten är välbeprövad ...*själv skulle ja valt en vertical edge vilken e klart snyggast personligen tuycker ja lynx lösssnö maskiner e riktigt fula!
 

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Du kan väl inte påstå att Lynx Ranger Mountain 800 är ful iaf. Jo kan kan du säkert men då har vi då olika smak...
 

per1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
25
0
0
Prova Viper med pipor. Jag LOVAR att den går hårt! Helt otroligt vass blev den, och motorn låter som ett ilsket bi. Störtskön! Synd bara att det blir lite dyrare än Summitalternativet. Viper är dock en mycket behaglig skoter i övrigt, förmodligen mer allround än Summit. Jag, som inte är någon större fantast av långa skotrar, skulle inte ha några problem att välja.

/P
 

TG

Aktiv medlem
1 jan 2000
76
0
6
Lynx Ranger mountain

Är det nån som vet hur mkt en elstart väger och kostar till RM?
Har en kompis som har en Rave 800 s..och han börjar få problem runt -25!
Lyft skrot för att få start på skotern?