vinter slut då blir det tyst här direkt.

mebben

Välkänd medlem
1 mar 2010
194
0
6
Sverige
Är ju tråkigt, men inte särskilt förvånande.
Snöskoter är ju väldigt säsongsberoende och utövas av många motorintresserade där många säkert har sommarleksaker som tar upp tiden så länge det saknas snö...
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Inte nödvändigtvis, det är ju nu alla sommarprojekt ska genomföras så man kan ju hoppas det blir full fart i projektforumet i sommar
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
jag var off ett tag för att man var hemma och utövade praktisk erfarenhet iställe för teoretisk (köra skoter kontra prata om de), men de e nästan löjligt lite chatter/konversation?

tycker de borde välla in folk som haft otur med ras osv iaf?
väldigt många bör ju ha vare i trafik mer än under tidigare halva av året, men förvånansvärt få haverirapporter?
 

mebben

Välkänd medlem
1 mar 2010
194
0
6
Sverige
Vi hade 3 haverier på 3 olika skotrar under påsk ;)
Ett av dem löstes ganska snabbt, ett av dem löser brorsan själv och mitt haveri som resulterade i trasig matta och krökta boggiedelar har jag nämnt lite om i Ski Doo delen av forumet.

Med tanke på vår felfrekvens kontra antalet personer som använde de tre skotrarna så borde det vara betydligt fler som haft haverier än vad det syns här på forumet...
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
skönt att höra att man inte ensam om haveri...ett boggiehjul skar i påskhelgen och när det var fixat nån dag senare rök mattan istället...-på en -08 :mmph:
antar att båda felen beror på att 1000 milastrecket nyss passerats.
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Jag tycker då inte att de är så dött under sommaren!! Mena projektdelen är det väldigt många som tagigt del av, och det tycker jag är väldigt roligt då det skapar insperation åt folket!! :nuts:
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Det här forumet blir väll inte så dött på somrarna faktiskt. Är medlem på ett annat forum som näst intill går i ide på somrarna !