Vill tamme f*n inte starta

Yamaha_vmax

Välkänd medlem
1 jan 2000
568
0
16
Min Vmax600-97 vill fan inte gå igång!!!!

Vad kan det vara för fel?!?!?!


Help me plz....
 

karla

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
fryselilefrys kanske..!? skulle tro det om den stått ute. In med en motorvärmare under huven och lägg en filt över huven.
 

Yamaha_vmax

Välkänd medlem
1 jan 2000
568
0
16
Men det roliga är att den står i ett varm garage...Den vill helt änkelt inte starta...Den gick när jag skulle ut med den sen slog jag av den och stängde dörren till garaget och sen startade den inte:(
 

zap

Välkänd medlem
1 jan 2000
128
0
6
kan vara vad som helst men kolla två grejor-finns det gnista?,om det finns gnista och den ser ut att vara stark så kolla om det kommer fram bensin till förgasarna.

finns det ej någon gnista:kolla nödstoppen på styret,tändningslås(efter glapp o.dyl),byt tändstift och kolla tändhattarna o.s.v

kommer det ej bensin:kolla bensinpumpen och så att slangarna till och från bensintanken inte ligger i kläm någonstans.

finns det gnista och bensin men den startar inte ändå:skruva ut stiften och gör ett kompprov,har du ingen komptestare så sätt tummen över tändstiftshålet och be någon dra i snöret(har du bränt hål i en kolv så kommer du att orka hålla tätt,annars inte)

om du har haft ut motorn nyligt:kolla så att inte någon av elkontakterna har glidit isär(tändspolen,nere vid motorn och uppe vid styret)

de kan ju vara något med tändspolen eller nåt sånt,men då måste man mäta upp den med ohmmätare och jag vet inte vilka värden det ska vara......

lycka till!!
 

Yamaha_vmax

Välkänd medlem
1 jan 2000
568
0
16
Var och provade nu i kväll...Den startade först när jag bytte stift...Jaha tänkte jag det var bara stiften...For en sväng...hade nästan inga kläder på mig så jag körde till baka och drog på mig täckbyxor och vantar sen gick ja ut och drog igång skotern då gick den typ bara på choken:(
Det är typ nå ##### cp fel me den!!

Vet nån vad det kan vara för fel...Den har nyss blivigt nerbestyckad gick bra i en vecka sen vill den bara inte starta....Plz Help me
 
H

Holger Bäck

HAR DU KOLLAT SÅ ATT DU HAR BENSIN?
HAR DU INTE DET SÅ TANKA

 

DanielF

Välkänd medlem
1 jan 2000
118
0
6
Min SX 700 97 startade fint när den var kall. Om man stannade den och försökte starta om gick den inte. Gnista fanns, bensin kom, hjälpte inte. Lånade tändspolar från en SXR 700 och då gick allt bra. såg även ut att bli fetare gnista med dessa spolar.
Fick mina spolar uppmätta hos min service gubbe men till min förvåning var dessa OK !!
Däremot var 2 av tre tändhattar helslut....
Fanns i stort sett ingen kontakt mellan stift och tändkabel.
Nya kostade 126 spänn styck....
Man bör nog köpa original då de skall ha ett visst motstånd för att fungera 100%.
Lycka till !

 

karla

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
tror ändå på vatten i bensin, låter rätt troligt om du åker in-ut i varmgarage och inte har frysskydd
 

kråkan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
Om du inte kan tänka dig vad det är kasnke du ska lämna in "liket" =) på verkstan så får de kolla, men kom ihåg. Det går alltid bra när man vill visa felen!!! Köp en 700!! Min går som ett skott med SLP rör å Vforse!!! Lycka till... PS. Synd att det e lite snålt med dämpning i SX:arna, skulle vilja ha nån cm till!!!DS