Vill köpa bergsklättrare

K

Klätterägare.

Visst är Mountain Max en fin skoter men om du ska köpa en sådan så köp en -02. Då fick de bättre mattor. Innan så höll inte mattan utan det sprack bakom kammarna. Har själv haft en -01. Jag hade nog satsat på en RMK 700/800 eller summit 700/800 om jag var som dig. Gärna då -02 med VES motor. Beror ju helt på hur mycket du ska lägga ut. Kör själv RMK 800-03 nu och är mycket nöjd. Tyckte att Mountain Maxen kändes lite slö, men den ska visst gå ruskigt bra med pipor. Men som sagt...jag tycker RMK:n går bättre både i snön och på leden samt att det är betydligt mer drag i den. Bäst är ju om du provar alla modeller du är intresserad av.
 

Funkyflow

Välkänd medlem
1 jan 2000
136
0
6
lycksele Sverige
jag är själv intresserad av en Mountain max, riktigt fina går jäkligt bra med pipor man har ca 140 hk med pipor det är ju ca 114hk original :) satsa på yamaha :)
 
R

Rx1Power

Köp en rx1mm har själv en går jävligt bra släng bara in en turbo i den så......

:) YAMAHA SKA DET VA:)
 

Carl

Aktiv medlem
1 jan 2000
86
0
6
Tråkiga med RX 1:an är att den är så tung, jobbigt att vräka omkull i snön..Men nog är det ju bra drag i den alltid.
 
G

gongo

jo gör det du , men du hänger ändå inte med en pipförsedd Mountain Max
 

800x

Välkänd medlem
1 jan 2000
136
0
6
artic , polaris o yamaha i all sin ära men skulle jag få välja 10 gånger så valde jag summit 10 och lynxen 7 gånger av 10 möjliga
artic gör väldigt snabba skotrar men kvalite näe !!!
polaris är något bättre men när dom till dags datum år 2003 inte kan få bromsen att sluta vina ... ja det säger en hel del !!!
yamaha har kvalite ut i sista muttern , en mer väl byggd maskin får man leta efter .. dom bara vill ha LITE soppa och en skvätt olja så är dom nöjd i minst 1000 mil .. tyvärr allt för klen trippel motor org. och av princip tycker jag det är fel att slänga upp en massa kosing för att åtgärda det fabriken borde ha gjort
ski-doo / lynx .. bra kvalite kanske inte som en yamaha men god 2:a , en drifsäker och kraftig motor utan att behöva pipor
ja mitt val är som sagt klart redan men köp det du vill ha .. det är ju ändå du som ska köra den ... inte vi
 

_Mange_

Aktiv medlem
1 jan 2000
84
0
6
Härnösand Sverige
Både Mountain Maxen & RMK:n är jävligt fina skotrar!
Men jag föredrar Yamaha, de håller alltid längst! sen som sagt finns det SXViprar MM som jag tror är bättre än både RMK:n & MM
men det är bara vad jag tror, men pipor behöver du till allt!
 

Funkyflow

Välkänd medlem
1 jan 2000
136
0
6
lycksele Sverige
800x du har ganska rätt,
yamaha har bra kvalitet dom kan ju ta ut mer ur motorn original, det är synd att tripplarna inte har tripplepiper original förrutom srx
 

_Mange_

Aktiv medlem
1 jan 2000
84
0
6
Härnösand Sverige
Yamaha`s Mountain Max behöver pipor sen har du det bästa! om du inte tänkt satsa på SXViper`s MM som jag personligen tror är värst:)
Men jag vet att RMK:n också är grym men som sagt kvalite varar längst så köp alltid en Yamaha men polarisen kommer på en stadig andra plats..ifall du skulle hitta en billig polaris!;)