vilket släp?

JesperL

Välkänd medlem
6 sept 2004
156
0
6
41
Ludvika
Det var trångt att få på 3 skotrar... Det säger jag inget om... Fick plocka av skidorna på RS maskinerna för att få dem längre fram å ställa dem rätt in... Sen backa in Sxr:en mellan dem å palla upp den bak så fotbrädernas kant kom över dem andra.

Tre korta borde nog vara ganska lätt att få på. En 05:a TF och Rage tar ju ganska mycket plats. =)

TF <---
-> SXR
Rage<--

Förstår ni bilden?? Lite missvisande med bredden.... Men de stod åt dem hållen på släpet.

//JesperL
 
E

Ej medlem/Inloggad

JesperL skrev:
Det var trångt att få på 3 skotrar... Det säger jag inget om... Fick plocka av skidorna på RS maskinerna för att få dem längre fram å ställa dem rätt in... Sen backa in Sxr:en mellan dem å palla upp den bak så fotbrädernas kant kom över dem andra.

Tre korta borde nog vara ganska lätt att få på. En 05:a TF och Rage tar ju ganska mycket plats. =)

TF <---
-> SXR
Rage<--

Förstår ni bilden?? Lite missvisande med bredden.... Men de stod åt dem hållen på släpet.

//JesperL
Skitbra!! Jag förstår hur du menar! Så våra tre skotrar är mindre till formatet alltså? (F7/Edge700) Jag e inte så insatt i andra modeller..
Vi har ju 68 mil till Åkersjön t.ex, så det är ju bra om man kan åka så få bilar som möjligt.. :)
 

JesperL

Välkänd medlem
6 sept 2004
156
0
6
41
Ludvika
68 mil är väl ingenting... Åkte 115 mil enkel bak i en 1,5 hyttad kingcab till Arjepolg i våras för att åka 105 mil skoter på en vecka... Snacka om att man är hjärndö när man åker så långt för att få åka skoter på riktigt... I år blir det Höglekardalen i Bydalsfjällen v 13. Blir nog nice? 8 pers hittils och det blir nog lika många till som kommer upp tordag till söndag...

Tror att en f7 är kortare, edgen är det iaf. Så det borde inte vara några problem. När man lastat min rage och en viper i den känns det fortfarande som om det är hur mycket plats kvar som helst.


//JesperL
 

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
har nästan bestämt mig för ett fogelsta ZS 1000 kostar 22900:- med vinterhjul och skruvtipp.
 

harge

Välkänd medlem
8 sept 2005
120
0
6
piteå
bytoken skrev:
har nästan bestämt mig för ett fogelsta ZS 1000 kostar 22900:- med vinterhjul och skruvtipp.
hmm var inte det mycket. tror vi betala drygt 21 me vinter hjul å skruvtipp för vårat bz1250 eller va det då heter . men det är det stösta med hjulen utanför
 

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Hittade ett beggat gisebo x1250 -01 med alu kåpa, ny skick på prylarna, ska köpa det. 25000:- begär säljaren för det, det är väl ett bra pris?
 

egoboy73

Välkänd medlem
2 nov 2005
128
0
6
KAlix
Köp inget 4P om du ska lasta nå tyngre på det dom tål ingen tyngre last kan jag säga av egen erfarenhet. Men ska du bara ha det som skotersläp så är dom fina, går lätt och fint på vägen.