Vilket batteri till SKI-DOO RENEGADE 800XREV -04?

Mixed

Medlem
9 jan 2015
8
0
1
Stockholm
Hej på er,

Köpte min första skoter för två månader sedan!
Nu har det första problemet uppstått. När jag köpte skotern ställde jag den i stugan uppe i norrland. Innan jag åkte ner monterade jag bort batteriet (tog med hela batterihållaren) för att ladda upp det inför säsongen.

På något sätt lyckades jag tappa bort batteriet och nu vet jag inte vad jag ska köpa för batteri (batterihållaren är köpt). På skotern sitter det bara två väldigt smala elkablar (se bild) med kontakter på ändarna. Känns knappast som att de smala kablarna ska kopplas till ett normalstort mc/skoterbatteri.

Blir extremt glad om någon kan hjälpa mig med vilket batteri jag ska köpa och om det är några fler delar jag behöver.

/Micke

Attachments

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
Köp ett likadant batteri du minns väl hur det såg ut?

Annars åk på biltema och köp ett gel-batteri typ 4 Ah, räcker om du ej har elstart.

Mixed

Medlem
9 jan 2015
8
0
1
Stockholm
Men hur kopplar jag dessa två kontakter i bifogade bilden till batteriet? Brukar det vara någon säkring mellan?

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
Satt det säkring innan?
Svart till (-) på batteri
Röd till (+) på batteri

Skadar inte att sätta dit en säkring på pluskabeln men förmodligen så sitter det redan en bland dom andra säkringarna.

Mixed

Medlem
9 jan 2015
8
0
1
Stockholm
Men det går inte att skruva fast dessa två kablar direkt på batteriet eftersom de har två plast kontakter i ändarna

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Köp vilket batteri som helst som passar i batterihållaren, med rätt poler. Finns ingen raketforskning där.

dude

Välkänd medlem
3 nov 2010
920
1
16
norrbotten
Knipsa av plast kontakterna å sätt dit ringkabelsko... Sen skruva fast på batteriet

Skickat från min Lenovo A850 via Tapatalk 2