Jag skulle tro att man först får vänta tills elbilar har slagit igenom på allvar och det verkligen pågår massproduktion av batterier och andra komponenter till en elektrisk drivlina, innan den tekniken även börjar dyka upp på skotrar och liknande fordon. Batterierna måste bli lättare än idag, och dagens elbilsbatterier tycker inte riktigt om plötsliga stora effektuttag när det är riktigt kallt, det kan ge skador i batteriet som får det att börja brinna några dagar senare.
Innan dess så får vi nog dras med kolvmotorerna, men kanske med någon form av eldrift som mellanled istället för variator + kedjehus. När det gäller bränslen så beror det ju på hur bränslemarknaden utvecklas i största allmänhet, av de alternativ till fossil bensin som finns idag så ligger väl E85 närmast till hands. Biogas, vätgas och liknande går ju bort pga den skrymmande tanken och korta aktionsradien. Dessutom är det ju krav på regelbunden tryckkärlsbesiktning av sådana tankar, och det blir nog för omständligt på skotrar som man är van vid ska vara besiktningsbefriade.