Vilken Touring ska man köpa!

Micke1988

Ny medlem
20 sept 2014
2
0
1
Örbyhus
Är ny inom skotrar så tänkte kolla vad ni skulle rekomendera för märke och modell.
Är ute efter en touring för runt 25-40 tusen.
Den ska va skön och åka på samtidigt som den ska va hyfsad att åka själv på även utanför leden.

Har tittat lite på Lynx super touring 600 men öppen för förslag.

Tack på förhand
 

Trigger

Välkänd medlem
6 feb 2013
185
15
18
Piteå
Kan bara säga vad jag själv vet, efter egna erfarenheter på en Lynx Sport touring 700, och visst är det en helt okej skoter. Har du bara lite matta på den, 38-44 mm kammar (inte ripsaw) så tar den sig hyfsat bra i snön, aningen tung att bryta med men så är den ju gjord mest för ledkörning. Körställningen är ju lite förlegad, och dynan lite låg men annars var det inga större fel på komforten. Nu var det min farsa som ägde den, men under dom 1100-1200 milen han hade den så rullade den på rätt bra, bytte kolvar en gång under den perioden men annars så var det bara lite småsaker såsom kedja som gick av och slog sönder kedjehuset, en statorlindning som inte riktigt höll måttet osv. Men det finns säkert nån som vet mer om både den och andra skotrar.
 

eske

Medlem
25 apr 2011
38
0
1
Hudiksvall
hej har en lynx sport touring 700-01 till salu har inget negativt att säga om den skotern alltid fungerad klockrent för oss. aldrig krånglat. stator lindningen som trigger nämner gick sönder på min lynx enduro 600-02 en gång men det har aldrig hänt på touringen.
har även monterat en ny engan dämpare fram i boggien.

finns i hudiksvall om du skulle vara intresserad kan du höra till mig på 0768300679.