Vilken sorts nit i chassiet?

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Jag ska byta chassie på Arcticen nu och jag undrar vad det är för sorts nitar i chassiet? Stålnit eller kanske till och med rostfria...?
 

Blacklotus

Banned
19 dec 2009
172
0
6
Norge
För att det är trasigt, fastnade i en fjällbäck som var dold under snön och en sten föjde med mattan in i tunneln och slog sönder ovansidan av tunneln och den främre kylaren.
jasså aj då. ingen billig historia känns de som :whistle:
 

Niclas2

Välkänd medlem
15 sept 2008
234
0
16
Inte helförsäkring på en så pass dyr skoter ?? eller gjorde du en miss som en kompis gjorde, han hade helförsäkrat och på första turen knäckte han chassit när han ringde försäkringsbolaget så hade han inte ställt på skotern..

btw vart det originaltunnel eller satsade du på nån roligare ??
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Inte helförsäkring på en så pass dyr skoter ?? eller gjorde du en miss som en kompis gjorde, han hade helförsäkrat och på första turen knäckte han chassit när han ringde försäkringsbolaget så hade han inte ställt på skotern..

btw vart det originaltunnel eller satsade du på nån roligare ??
Jo faktiskt råkade jag ut för samma sak, firman jag köpte skotern av ställde aldrig på skotern då dom trodde jag skulle göra det, och jag trodde att dom ställt på den då firmorna alltid brukar göra det vid försäljning.

Och jag har helförsäkring, men självrisken är 10000kr och ett chassie kostar lika mycket så jag lagar den själv. Jag skulle få 52000kr av försäkringsbolaget vid inlösen, så jag har numera bytt försäkringsbolag efter att ha haft samma bolag i 15år, trots att man är trofast kund så är man inte mycket värd för dom när det väl händer nått...

Edit: Blev en originaltunnel, ångrar dock lite nu i efterhand att man inte beställde en nightfiretunnel.
 

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Ja inte ska man tro att man är bästa kompis när det väl gäller....
Synd att det alltid skall handla om att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Skönt att det löste sig så pass "billigt" ändå.
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Hade jag haft en M-serie och haft din otur hade jag beställt den nyare tunneln med nya avslutet :) Då man ändå ska byta så hade jag nog tagit den nyare tunneln. :) Hoppas på att vi får se bilder från arbetet med chassibyte?