Vilken snöspade?

keeeka

Välkänd medlem
26 jul 2010
172
0
16
Gävle/Ockelbo
Det här undrar jag också. Armyshopen har några alternativ som jag har kollat på. Sen finns det ju plastspadar. Eller om du har mycket pengar så finns det ju finfina spadar som ortovox. Och det billigaste alternativet jag hittar är biltema.

Klicka på de understrukna så får ni upp spadar. Nu har jag inte använt någon men jag har kikat på dessa och uppskattar att höra folks åsikter.

Last edited:

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag kör med liknande ortovox, fast annat märke. Komemr inte ihåg vad den heter, men den var svindyr! Dock värd var enda slant.. Köp en delbar kvallaspade direkt om du ska köpa, teleskopskaft är definitivt superbra när man måste använda den! Det har min spade och man blir inte alls lika trött i ryggen om man använder den.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.561
426
83
Malå/Adak
Har snowpeoples billiga. Den går att använda men är ingen höjdare. Skaftet är halvklent och sen blir den inte så fantastiskt kort heller när man tar isär den.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.291
1.114
113
Stora Blåsjön
Kan bara hålla med köp en kvalitetsspade, har en själv kommer inte ihåg vad det heter men den gick på ca 700kr tycker det var dyrt då men nu i efterhand när man sett andra spadar för runt 200kr som viker sig.. så är det värt vartenda krona.

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Håller med, köp en lite dyrare variant.
Köpte mig en biltema spade för nått år sen och tänkte ha den i bilen, men var de minsta lilla skaren eller isigt så dög den inte att skotta med sen den ligger bara och skräpar hemma.

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
51
Leksand
thullen.se
Ja tänkte testa en spade från http://www.clasohlson.se nu i vinter.
Den är ny i sortimentet å verkar ganska stabil
I alla fall bättre än de jag sett i den prisklassen.
Hål verkar det vara i den också så man kan spänna fast den på lämpligt ställe.

Spade med teleskopskaft. Min.längd 48 cm och max.längd 85 cm

R

RevMan

Jag har en SOS spade med teleskopskaft. kostar ca 1000kr hos ski-doo handlaren.

Dyr ja, men riktigt bra. Sitter såg i den som är gjord för snöblock men jag har använt min på trä många gånger och den har inte tackat för sig än.
Har haft den sen -04