vilken skoter??

Nybörjare

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Jag ska köpa en skoter och har lite erfarenhet, en ET 340... så nu ska jag köpa en annan. vilken skoter rekomenderas i 10 - 15.000 kr klassen och varför?
 

chrille

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
Typ en Exiter eller nått:?
Går bra.. Dom är vell itne så speciellt slöa.. har vell ganska skön komfort.. Har itne provat men ja skulle sattsa på en sån..!((=
 

indy400

Välkänd medlem
1 jan 2000
534
0
16
36
Östersund/Vigge
[Uppdaterat: Senast editerat den 31-Dec-03 kl 00:53 AM (CET) av keihin (admin)][Uppdaterat: Senast editerat den 31-Dec-03 kl 00:53 AM (CET) av keihin (admin)]>Typ en Exiter eller nått:?
>Går bra.. Dom är vell itne
>så speciellt slöa.. har vell
>ganska skön komfort.. Har
>itne provat men ja skulle
>sattsa på en sån..!((=

köp en indy 500...garanterat mer skoter...

 

Mad

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
En Phazer eller Phazer 2 är ett bra tips på en lättkörd och kvick skoter och ett lagomt steg upp från en ET...
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
[Uppdaterat: Senast editerat den 31-Dec-03 kl 01:04 AM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 31-Dec-03 kl 01:03 AM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 31-Dec-03 kl 01:01 AM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 31-Dec-03 kl 00:57 AM (CET)]Rekomendera lite modeller på ett vettigt sätt, dvs. med argument som väger tyngre än "dom är skit" och liknande!

Övriga förslag i prisklassen är Indy Trail (Polaris "motsvarighet" till Phazern...har enl. mig bättre komfort men är förmodligen tyngre), AC Cougar (står ngt lägre i kurs, enl. vissa tvivelaktig kvalitet men ingen egen erfarenhet av detta), Lynx GLS 3300/3500 (tål mkt stryk, dock tung).
Samt som MAD säger så är Phazer'n ett bra steg upp från ET340, lättkörd och inte alltför tung. Påminner till viss del om ET'n i mekaniken.
Har du liten erfarenhet så åk o. prova lite olika modeller innan du bestämmer dig. Kom ihåg att låta skicket gå första hand!
 

Nybörjare

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
tack för svaren.. ska också prata lite med vänner och höra mig för.. men phazer och lynx lät intressant
 
N

nylle

Jag kan rekomendera lynx 3300,3500 eller helst av allt 3600 lite tyngre men mycket kvalitet bra motormässigt och tål som sagt mycket stryk underbar efter led med tanke på den prisklassen mycket skoter för lite pengar
 

Nybörjare

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
jag har kollat på skoterbanken på den här sidan.. och lynxägarna verkade nöjda. och jag kör helst på leden så de lutar mot en lynx ska bara höra runt lite först
 

indy400

Välkänd medlem
1 jan 2000
534
0
16
36
Östersund/Vigge
>jo fan phazer 2 med trimpipa
>bli bra!

skulle nog inte gå och köpa en racklig och plastig phazer, det måste väl va 10 ggr och ha en indy av någe slag...ja mena ni må väl hålla me om att en indy ändå är lite mer o åka på.....

 
A

Anonym

jo fan phazer 2 med trimpipa
>bli bra!
skulle nog inte gå och köpa en racklig och plastig phazer, det måste väl va 10 ggr och ha en indy av någe slag...ja mena ni må väl hålla me om att en indy ändå är lite mer o åka på.....


//gasar tills det rasar*dyrt*


Asså.. Ja tycker att är veldigt negative.!! Va kör du för skoter.? En ockelbo eller vad.?? Hur kändes de för dig första gången när du fick en lite rakligare skoter å andra for omkring me splitternya.. så kom du där me nå "Rackel" .. Ge tips istället för att vara så osjysst.!!