vilken skoter (skall skeppas till skåne)

skåne

Medlem
23 mar 2006
20
0
1
Skåne
Hej!

Vad finns det för rolig skoter för 5000-7500 kr som man kan köpa. Med tanke på att det bara är vinter ett par veckor i skåne så letar jag en med lite drag i. Det år så kort period.

Har sett några mack1 srv exiter för hyfsade pengar. eller är dessa så slutkörda ?
( kanske bara får köra 1 dag nästa vinter men det kan det vara värt)

en som saknar snö
 
Last edited:

netram

Välkänd medlem
1 jan 2000
291
0
16
yamaha ex 440. pigg rolig liten lätt å köra men bara när man han lite snö:)
kosta nog kring 5000
går du upp till 10000(vårpris) får du nog lite mer urval typ en gammal wildcat eller mach 1 med ca 100 hk
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
är du seriös ska du ha en skoter i skåne? :S de är ju galet... isf lär du ju ha en fjällstuga att åka till?

skåne skrev:
Hej!

Vad finns det för rolig skoter för 5000-7500 kr som man kan köpa. Med tanke på att det bara är vinter ett par veckor i skåne så letar jag en med lite drag i. Det år så kort period.

Har sett några mack1 srv exiter för hyfsade pengar. eller är dessa så slutkörda ?
( kanske bara får köra 1 dag nästa vinter men det kan det vara värt)

en som saknar snö
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Ej medlem/Inloggad skrev:
du kan ju köpa min!!

titta in på



du kan ju höra av dig om du är intresserad!!!
Jesus vilket slakt till skoter då är det bättre du köper en packmoppe:Dskämtar bara! skånepågen köp den skotern den är som gjord för dej, kostar inget att äga.
 
Senast redigerad av en moderator:

MrT

Välkänd medlem
14 dec 2005
138
0
6
Uppsala
Om du bara ska åka ngn dag om året så ska du ju självklart hyra en skoter.
Då kan du få en ny och riktigt bra maskin (beroende på var man hyr). I funäsdalen så kan man t.ex. hyra RX-1, F7, Rev mm mm.
För de pengarna du köper en skoter för kan du hyra en ett par dgr om året.

Det är mitt förslag iaf. Ha d
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Tror inte att dom har uthyrning av skotrar i skåne va? ^^... jag tycker de bara låter idiotiskt att köpa en skoter i skåne men men.

MrT skrev:
Om du bara ska åka ngn dag om året så ska du ju självklart hyra en skoter.
Då kan du få en ny och riktigt bra maskin (beroende på var man hyr). I funäsdalen så kan man t.ex. hyra RX-1, F7, Rev mm mm.
För de pengarna du köper en skoter för kan du hyra en ett par dgr om året.

Det är mitt förslag iaf. Ha d
 

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
31
luleå/Ösd/Storåbränna
fin

Ej medlem/Inloggad skrev:
du kan ju köpa min!!

titta in på



du kan ju höra av dig om du är intresserad!!!

Men fan vilken snygging vi har(hadde) en sådan fast en 79 å gick utav bara fan men sen när vi lämade in de på service så gjorede dom den bara värre som tex bortagna boggiehjul å sånna saker.:mad: Sen skulle dom åka å lämna skoter hos oss men då for dom till våran granne (pappas bror) å lämade där å han e världens skrothög så där stog den utan att han sa sågot till så där stog den i 1 ÅR utan att vi såg den å då hadde kolvarna å allt ba rasat:( Å vi ringde å ringde till affären vi länade in skotern på men dom sa ju att dom hadde lämat den så de hadde ju dom men hos fel person..:confused: å den står nog kvar hos farbror i 8-9 år har den stått där...:mad:
 
Senast redigerad av en moderator:

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
är de bara jag som har svårt och fatta vad et 340t/r skriver? :S jag har otroligt svårt att läsa hans text. Man får lixom sitta och fundera efter va han menar känns det som.
 

^suddis^

Välkänd medlem
3 feb 2006
346
0
16
Ojbojn
Quethec skrev:
är de bara jag som har svårt och fatta vad et 340t/r skriver? :S jag har otroligt svårt att läsa hans text. Man får lixom sitta och fundera efter va han menar känns det som.

han snackade om arcticen den där killen hade ute på annons.
 

Jonny_S_län

Aktiv medlem
1 jan 2000
77
0
6
Självklart ska skånepågen handla skoter...Var själv nede med min skoter ifjol och härjade en helg i helsingborg och Sjöbo :cool: :D
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Vadå har du satt hjul på skotern? :rolleyes:

Jonny_S_län skrev:
Självklart ska skånepågen handla skoter...Var själv nede med min skoter ifjol och härjade en helg i helsingborg och Sjöbo :cool: :D
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Quethec skrev:
Vadå har du satt hjul på skotern? :rolleyes:
Kommer å tänka på den där Fuelmedia.org filmen då dom kör med en Polaris i centrala Gävle på sommaren med hjul istället för skidor i fram, sen måste dom väl ha gjort någon modifikation i boggin.
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Hehe mm.. ^^ jag brukade kolla när fuelmedia åkte när jag va yngre ;) man va sååå impad när odm kom på sina motocyklar

HenkeEdge skrev:
Kommer å tänka på den där Fuelmedia.org filmen då dom kör med en Polaris i centrala Gävle på sommaren med hjul istället för skidor i fram, sen måste dom väl ha gjort någon modifikation i boggin.
 

Jonny_S_län

Aktiv medlem
1 jan 2000
77
0
6
Quethec skrev:
Vadå har du satt hjul på skotern? :rolleyes:
Skrämmande ...men....det var 60-70cm snö där nede...mot noll här hemma...Var och jagade vildsin...körde ut gubbarna på passen ...jag erbjöd mig att driva med skotran men guuubarna tyckte det var säkrare att jag satt i pass :D
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
60 - 70 cm??!??!??! :eek: du skämtar? de måste vara rekord där nere?

Jonny_S_län skrev:
Skrämmande ...men....det var 60-70cm snö där nede...mot noll här hemma...Var och jagade vildsin...körde ut gubbarna på passen ...jag erbjöd mig att driva med skotran men guuubarna tyckte det var säkrare att jag satt i pass :D
 

Jonny_S_län

Aktiv medlem
1 jan 2000
77
0
6
Christinehof Gods...det var garanterat 1 meter där det hadde blåst igjen lite.Helt ofattbart med snö ja.77 tror jag sist dom hadde så mycket.Men förbannat kul att bjuda skåningarna på åkning...synd bara att vi inte sköt nån gris.tänkte plåta när jag drog ut galten med bältdjuret :cool:
 

skåne

Medlem
23 mar 2006
20
0
1
Skåne
Är inte skåning från början, men i år har vi haft vinter fram till idag. Grannen har köpt 2 skotrar man bleb sugen igen, han tjatar på att jag skall köpa en och nu börjar tarmen att börja verka igen. Det var ett tag sedan man köpte skoter tidnigar. På den tiden var Rxl en av de värre. Under sommaren skall det inhandlas..


Jonas

Anderslöv