Vilken skoter skall man ha?

Steffone

Aktiv medlem
15 nov 2013
70
0
6
Är ute efter en skoter som är bra på att köra på led, men också utanför. Helst med lite längre matta. Har kollat på Renegade 600, xtrim. Men de försvinner så snabbt.
Pris mellan 50-70000:-
Hjälp mig!
Kom gärna med konkreta förlag.

Tack.
 

ivanhoe

Aktiv medlem
5 feb 2011
92
0
6
Gick i samma tankar som du förra säsongen, var inställd på renegade men efter mycket läsande så blev det Crossfire 800 -09. Ångrar inte mitt val! Grymt lättkörd, bra drag, enligt utsago en av de mest driftsäkra motorerna vilket var viktigt i mitt val.

Orginalmattan (cobra 38mm) är faktiskt riktigt bra, kör nu med challenger extreme 57mm och den ger mig en jäkla maskin i snön! På led hade jag föredragit cobran och dess fäste på hårdpackat. Teleskopstyret är smidigt, helst om man varierar mellan stående och sittande körning. Tips är att köpa frogz skin och sätta för ventilation i huven, annars kommer det in snö i fronten som smälter och fryser till is = ett helvete att öppna huven.

09 har lite färre hästar än -10 men går väldigt hårt ändå. Fördel är att du kan tanka 95 på -09 där -10 kräver 98. Lycka till med valet!
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Förstår inte hur folk kan rekommendera folk att köpa polaris av dom årsmodellerna iaf 800 cc
 

ivanhoe

Aktiv medlem
5 feb 2011
92
0
6
mattstar har en sån så kanske därför haha.. Trist att man snöar in sig så på sitt "eget" märke
Och samtidigt är det sällan man köper en skoter som man inte skulle rekommendera någon annan att köpa. Det vore ju rätt idiotiskt! :)
Alla märken har sina för- och nackdelar.