Vilken skoter drar minst bränsle?

B

Biosteel

men dom som kör polaris måste väl ha minst bensinkostnad varje år?

iochmed att deras skotrar för det mesta bara står i garaget på vintrarna!

dom som kör polaris ha jag medlidande ^^ ere normalt att en lätt vässad F7 motor ska sluka i sig runt 5-6 liter milen ?;)
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Det är lustigt så fort man frågar folk vad deras bil , skoter , mc tar så är siffrorna alltid löjligt låga. 0.95 liter milen kan säker stämma , frågan är bara vilken körning ?

Samma med SDI'n drar 1,3-1,4 liter milen bla bla bla, sen när vi kör konstaterar polaren att hans 600'a med förgasare tog mindre än SDIn han har nu. Vet inte vad din vector drar men RX'en landar oftast på 1.8 liter milen vid väldigt varierad körning. Sällan över 2 liter , faktiskt bara engång och då tog den 2,83 :)

Som minst utan att för den delen slö gasa har den legat på ~1.5 liter milen.
Men Vectorn kanske inte är så mkt bättre.
 

hadda

Välkänd medlem
7 sept 2008
424
0
16
Njurunda
Det är lustigt så fort man frågar folk vad deras bil , skoter , mc tar så är siffrorna alltid löjligt låga. 0.95 liter milen kan säker stämma , frågan är bara vilken körning ?

Samma med SDI'n drar 1,3-1,4 liter milen bla bla bla, sen när vi kör konstaterar polaren att hans 600'a med förgasare tog mindre än SDIn han har nu. Vet inte vad din vector drar men RX'en landar oftast på 1.8 liter milen vid väldigt varierad körning. Sällan över 2 liter , faktiskt bara engång och då tog den 2,83 :)

Som minst utan att för den delen slö gasa har den legat på ~1.5 liter milen.
Men Vectorn kanske inte är så mkt bättre.


vectorn tar ungefär 1.65 liter blandad körning.

bara ledköring så tar den ca 1.45-1.52 liter prick.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
vectorn tar ungefär 1.65 liter blandad körning.

bara ledköring så tar den ca 1.45-1.52 liter prick.
Det tycker jag är lite för en skoter. När jag kollade min F6a så hade den tagit ca 2,8liter milen. Då var det bomba led, köra på rullen för de fanns/finns inge puder snö att burka i.

Upp till 3.5liter milen tycket JAG är okej för en skoter på 600 å uppåt. Men när det skenar iväg som de gjorde med min Zr 900 (4-6liter milen) då kommer sälj tankarna med på köpet. Men då hittade vi felet i sommras då vi laga den efter ett ras. Ingen av APV portarna gick att röra inne i spåret sen så hade ena vajern gått av.
 

Tibur

Välkänd medlem
30 nov 2007
328
0
16
Piteå->Långträsk
Mjaa, beror väl på hur man ser det. Tycker 150hk i en 800R är nog. Den drar ju ca 1,5 - 1,8 vid blandad körning verkar det som?
mysko siffror för 800R iofs så har jag en X-trim med 44mm kammar men 1.8/mil är det snålaste den gått, normalt 2.2 till 2,5 milen som mest har den sugit i sig kring 4liter milen