Vilken skoter är bäst på vatten?

Vilken skoter är bäst på vatten?

• Polaris Rmk (edge chassie)

Röster: 17 19,8%
  • Polaris Rmk (IQ chassie)

Röster: 5 5,8%
  • Arctic Cat King Cat/ Mountain Cat

Röster: 4 4,7%
  • Arctic Cat M-serie

Röster: 12 14,0%
  • Arctic Car F-serie

Röster: 11 12,8%
  • Yamaha Rx1 apex

Röster: 1 1,2%
  • Yamaha Sx chassie

Röster: 2 2,3%
  • Ski-Doo mxz

Röster: 8 9,3%
  • Ski-Doo Rev

Röster: 15 17,4%
  • Ski-Doo XP

Röster: 11 12,8%

• Totalt antal som röstat
    86

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Med Arctic F-serie antar jag att du menar gammla F7, F6 mm inte de nya plastgrisarna?

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
44
Kiruna
Jag tycker SnoPro 600 XC är skön på vattnet. IQ 440 är också ganska lätt körd på vatten!

D

Deleted member 6797

dom vanliga edgarna drar ju ***** mycke rulle på vattne å ja som kör mycke på vattne har då it sänkt min än iaf

B

Biosteel

firecat är ju som en båt
kört båda på vattnet och kan bara säga att M modellerna är tusen gånger bättre som båt på vattnet fast firecaten känns smidigare. kanske för att den är kortare ?:hmmmm2:

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Känns lite konstigt, jag tycker ju både att Edge och M går bra på vatten, dock är det 2 år sedan jag körde en M på vatten och efter det har jag lekt på vatten mycket med edge.. Men min röst går till edge.

6

600xrs

tycker att edge går fint på vatten, men även gamla doo zx... iq'n får vi inte att gå mer än 10 meter åt gången :) rev'en är jag nöjd med på vatten, trots att jag fått bada en gång i år... men det var dåligt planerat val av ställe att köra ner i vattnet på :p

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
beror nog bara på att det finns för många som röstar som inte har kört :aetsch:
Kan vara möjligt. Jag själv har kört alla förutom Rmk med IQ chassie. Men Edge Rmk är överlägsen av dom andra. Men jag kan tänka mig att en rmk 900 går snuskigt på vatten. Hade jag kört en själv hade garanterat min röst legat där.