Vilken skoter är bäst för max 15000:- ?

rotax 4-life

Välkänd medlem
10 jan 2006
374
0
16
Jag har haft en 3600, dom är lätt att burka med och man känner inte så ofta av att dom är tunga, men motormässigt är dom riktigt fina.
 

matta_23

Aktiv medlem
10 mar 2006
62
0
6
umeå
nja vill inte ha en sån skoter vill typ ha en polaris indy 500 eller är det någon annan skoter som e bättre som jag inte tänkt på ????
 

^suddis^

Välkänd medlem
3 feb 2006
346
0
16
Ojbojn
du få knappt en fin indy för de priset, jag vet det för har kollat runt på sånna skotrar, men det var en lynx gl sport för min del jävulskt fin skoter tål att hoppa med tar sig i snön..


edit: väger endast 235 med full tank
 

jockefors

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Norsjö
Hej ..
En Gammal Lynx Gls e nog det bästa du får för 10-15 i skoter väg
joo dom e lite tunga men en polaris indy 500 sks e inte många kg lättare ändå

Köper du en polaris så kolla NOGA upp att boggien e fräch dom e helt ärligt värdelösa,dom pajar jämt i fästöronen till axlarna å e det en sks så e ofta skenorna avhoppade...+ köper du en polaris så satsa på en indy trail
eller en 500 ...alla 3 cyl e som å spela tombola
+ att deras fotsegs kylning är väldigt tvivelaktig,min lille bror har en 650 Sks som går under smeknamnet vattenkokaren

sen är en gls välbalanserad på nått skumt sätt,man märker inte av vikten riktigt, dom e väldigt lättkörda

Testade ju en skidoo mach 1 för några dagar sen å min lynx va rena drömmen
i jämförelse på en krokig led så lovar jag att skidoon fått däng så det skrek om det ..den va som pulig å det kändes som att köra tåg..
Samma sak med borsans exciter sx (Förlängd 345)
tung å osmidig

fast skippa 3300/3500 dom e lite slöa
en 3600 eller bäst en 3800 e det du ska sikta på..
bäst är nog en 3800 både motor (583 rave/643 Rave) och chassi mässigt
det satt öhlinare orginal på 3800 modellen och dom Ska sitta där då du köper den inte några jäkla snowpro/kimpex eller fox dämpare..

3800 e konstigt nog ofta billigare än en 3600 ??
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Jag skulle vilja föreslå en Yamaha Ovation. Lätt skoter, kul att leka med, kanske inte så mycket effekt, och den är ganska vinglig. Men vad får man för 10papp? Och ska man bara leka så är det roligare att ha en lätt skoter.
 

jockefors

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Norsjö
Hej..
Visst pratade vi skoter ??? Yammaha :eek:

Nää en Exciter 570 90-91 duger ju liten å ganska rapp + billig
passa dig bara för dom nya =nicasil cyl dom e inte billiga då dom skär,jag vet=)min bror har ju en
det som e lite synd e att dom inte fanns med 345s matta orginal,annars så e ju en phazer 480 lång med en enkel dyna ochså väldigt smidig


fast varken yamman eller polarisen är i närheten av lynxs gls modeller då det gäller stabilitet och hållbarhet...

jo just kom på att se till att det sitter TRA variatorer på 3800 om du köper en sån,dom är bäst :)

TRAn har ca 3x längre service intervall
än tex comet/polaris/yammaha/artic cats variatorer

som bygger på comet 108 iofs ingen dålig vatiator men för å funka bra ska dom servas ca varje 300 mil å det kostar dollar..
den sitter ochså på 3500/3600 lynxarna

lycka till =)
 
E

Ej medlem/Inloggad

Den bästa skotern för 10 000 - 15 000 är en phazer 2, motorn kan gå hu långt som helst utan att du behöver serva den, åsen att den är bränslesnål.
 

kniffmeister

Medlem
1 jan 2000
43
0
6
Boden
Indy Trail skulle jag rekomendera. Har kört flertalet skotrar och trailen är riktigt pigg enligt mig, har haft mycket roligt med min men nu är det dags för bil...köp min vet jag den är till salu :)

MVH
 

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
skulle vilja säga att jag skulle nog ha köpt en lynx 3600 eller 3800 dom håller ju nå så fruktansvärt, som en stridsvagn=)
 

Mats_

Välkänd medlem
2 jan 2006
400
0
16
Alla indy modeller är klart prisvärdast och mest skoterförpengarna.
 
E

Ej medlem/Inloggad

jag har en indy 500 går bra. på blocket finns det mycket nica polarisar
 
E

Ej medlem/Inloggad

Skulle satsa på en Yamaha et 340 tr skitbra skoter