Vilken ska man välja Yamaha srx 700 -99 eller Lynx Rave 800 -04?

frollan

Välkänd medlem
23 jan 2006
320
1
16
Grängesberg
ska köpa skoter igen och nu Står det mellan dessa två skotrar som jag skrev i rubriken.
Kom gärna med för och nackdelar mellan dessa samt skillnader som man märker vid körning?
Mvh
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Hur och vart åker du mestadels ? Srx skulle jag säga är enbart sjö/ledracer med skottsäker motor medans rave 800 funkar bra på led, sjö och gör inte bort sig utanför leden om det sitter lite matta på maskinen dock sitter det serie III motor i den.

Svårt att jämföra dessa två maskiner då den ena en trippel och den andra twin, båda går ruskigt bra med massa effekt. Så ska du smiska massa led och sjö och vill ha hög driftsäkerhet är Srxen the way to go men ska du istället åka endel utanför lederna är Lynxen det självklara valet enligt mig.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Vill du skruva så lite som möjligt, ta Yamaha (om det nu är enda altalternativet)

Tror inte det finns en rave 800 som inte bytt cylind-er/-rar minst en gång.

De håller inte.

Däremot suger Yamahas i djupsnö

Lynxen för den delen är inte heller BRA i djupsnö, men bredvid Yamahan är den såklart bra.
 

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Går det end att jämföra dessa båda maskiner?
Lynxen har ju en annan körställning och andra egenskaper, det hände mycket i utvecklingen på snöskotersidan mellan -99 och -04

Men visst är Yamaha bra på att bygga hållbara motorer, inget snack om det.