Vilken ska man ha b-TX se eller le xtx se eller le vad tycker ni som har en?

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Åker i nuläget en nytro xtx men känner att jag vill ha mera komfort.
Jag undrar om b-TX le är bekväm på leden ? Går den varm.
Gillar leka i pudret med grabbarna men min 6 årige son älskar åka skoter(vi åkte 17 mil i helgen)och då åker vi mest led.
Hur är xtx se och xtx le?
B-TX se gillar jag inte färgen på men det kanske är den bästa för mig.
Tacksam för tipps om maskinerna
 

weldion

Välkänd medlem
19 jan 2011
614
5
16
Tulleråsen
BTX lider tyvärr av dåliga dämpare. Egentligen har hela Sidewinder-serien kassa dämpare och där får Yamaha bättra sig. Så från en Nytro XTX till en Sidewinder BTX så kommer du inte att kliva upp ett pinnhål på komfortstegen i vart fall.
Yamaha har tagit bort luftkylaren på Sidewindern till förmån för en laddluftkylare, så risken finns att den är känsligare mot hårdare före. Finns säkerligen någon förare av sådan maskin som kan uppdatera oss på läget.
 

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
BTX lider tyvärr av dåliga dämpare. Egentligen har hela Sidewinder-serien kassa dämpare och där får Yamaha bättra sig. Så från en Nytro XTX till en Sidewinder BTX så kommer du inte att kliva upp ett pinnhål på komfortstegen i vart fall.
Yamaha har tagit bort luftkylaren på Sidewindern till förmån för en laddluftkylare, så risken finns att den är känsligare mot hårdare före. Finns säkerligen någon förare av sådan maskin som kan uppdatera oss på läget.
Tack för info, de var bra.