Vilken ruta?

Robbbb

Välkänd medlem
10 mar 2006
356
0
16
övik
vilken ruta

Tjena, har nyss införskaffat en lynx enduro 600 ho -03 och jag undrar vilken ruta som är snyggast på en sån, de sitter original på nu och den gillar jag inte. ¨
Så jag tänkte höra om nån kan ge mig nå förslag.
 
Last edited:
B

Buktholmen

Sportech rutor är riktigt snygga enligt mig :)
Eller så kan du köpa en gammal original ruta oxå kapar du den och lackar den :)
 

schizoo

Välkänd medlem
29 okt 2008
148
0
6
Det lättaste är ju att kapa originalrutan, då får man ju den precis som man vill, och det är inte speciellt svårt.

lite tips:




 
Last edited:

Smulfen

Aktiv medlem
8 nov 2008
64
0
6
Arjeplog
tjena robbb


jag tro en svart cobraruta skulle passa perfekt på din enduro-03 :) dom finns och kolla på motorhuset i östersund :)gå in på den sidan och kolla :D
 

Smulfen

Aktiv medlem
8 nov 2008
64
0
6
Arjeplog
men som schizoo säger så är de ju lätt att kapa original rutan + att du kan göra den som du vill ha den :)
 

schizoo

Välkänd medlem
29 okt 2008
148
0
6
men som schizoo säger så är de ju lätt att kapa original rutan + att du kan göra den som du vill ha den :)
Jo, det blir ju grymt mycket snyggare! :rolleyes: Själv tycker jag att dem här lägsta cobra rutorna ändå är för höga för det där "sport utseendet"...
 

Robbbb

Välkänd medlem
10 mar 2006
356
0
16
övik
Tack för alla ideér. Men om man kapar originalrutan vad ska man ha för list runt kanten?
En fråga till, har märkt att några nitar på fotstegen har börjar släppa lite så de glappar lite när man trycker ner fotsteget. Vad för typ av nitar ska man använda? Stål eller? Sen undrar jag om nån har några erfarenheter av denna modell, ´hur är dom i lössnö, tål dom att hoppa med osv
 

Smulfen

Aktiv medlem
8 nov 2008
64
0
6
Arjeplog
men om du kapar en orginalrutan så tar du listen från den och knippsar av den så den blir lika lång som kanten :) de är inte svårt :D och ja har hört att dom är väldit fina och går bra i lössnön för att vara en kort maskin :D
 

Smulfen

Aktiv medlem
8 nov 2008
64
0
6
Arjeplog
men de stå inge om nån "sport look" utan en snygg ruta:D men jag håller med om dom är lite höga för att vara sportig men dom är hyffsat snygg :) men om du kapar en själv så blir de nog bättre för som vi sa förr så kan man bestämma höjden själv ! :)
 

schizoo

Välkänd medlem
29 okt 2008
148
0
6
Tack för alla ideér. Men om man kapar originalrutan vad ska man ha för list runt kanten?
Precis som Smulfen sa. Ett tips är ju också att värma listen så du böjer den med din nya kant på rutan. Sen limma fast. ;)
 

Smulfen

Aktiv medlem
8 nov 2008
64
0
6
Arjeplog
:) det gå väldigt bra att gö så ;)ja tyck du ska göra så robbbb :D hoppas de blir bra med rutan hur du nu än gör :)
 

Robbbb

Välkänd medlem
10 mar 2006
356
0
16
övik
Hehe jag de blir nog super än hur ja gör, bara att bestämma sig.
Men nån som har svar på vilken typ av nit jag ska använda?