Vilken modell blev största floppen ?

Vilken modell blev dne största floppen?

• Polaris fusion 900

Röster: 111 45,9%
  • Skidoo rev xp

Röster: 25 10,3%
  • Yamaha phazer fx

Röster: 42 17,4%
  • Yamaha v-max 4

Röster: 64 26,4%

• Totalt antal som röstat
    242
S

StoxResearch

Stugsittaren:
Det som fick mig att välja den var att det var tanken att den skulle leda till ett teknikskifte. Det kan man inte hävda om någon annan av kandidaterna.

XPn är ju snarast motsatsen, en stor succé. V-Max 4an var rätt frän iaf, lät gött, och dög till det den var tänkt som. Fusion är nog på andra plats enligt mig. Och nä, jag har inte kört någon sådan, men kunderna sviktade och Polaris hade problem med den maskinen.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
phazer fx helt klart.blocket.se bestod ju i princip av dessa samtidigt som dom skickades till kund.någon annan som mins det också?
minns att många jämförde den mot iq chassiet.......
det var en flopp det.många besvikna kunder som helt enkelt inte förstod vad dom köppte.

varför är inte ski-doos sdi 1000 motor med?verkade vara mycket problem med den?
polaris fusion/rmk 900 var väll helt klart en intressant och "hårig" maskin men tappade glöden ganska snabbt,samma med mach z/summit 1000.

nya firecat chassiet........hujjja det var ju en flopp om något.

S

StoxResearch

RotaX447:
Ja, det finns en ***** massa modeller från samtliga tillverkare som har gjort bort sig, :)

För övrigt håller jag med dig om Phazern. Finns det någon annan modell som så många har bytt bort/sålt mitt i pågående säsong utan att knappt ha kört den? Flopp. Jag vill minnas att jag också på ett annat forum försökte varna folk för Phazern månader i sträck. Då blev man mest stämplad som "2T fanatiker", "Yamaha hatare", "Johnny Sceptical" och annat tjafs, :p Jaja, de som inte ville lyssna fick väl känna i stället.

Last edited:
B

Buktholmen

Men jag tykcer att röstningsalternativen igentligen ska vara nåra riktiga floppar , för rev xp och pz fx är ju inga floppar

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
32
luleå/Ösd/Storåbränna
Polaris fusion 900
Skidoo rev xp
Yamaha phazer fx

Alla dom dära skotrarna är ju nyare än 05---->

Då förstår jag inte vad en v-max4 är med bland kanditaterna då det säkert var en stjärnskoter inom sin tid. ?

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Det med PZ är (tror jag) som någon tidagare talare sa, att reklamen nådde fel målgrupp.
Många trodde nog mer om PZ som en performance maskin skulle jag tippa och blev besvikna på effekten.
Den är ju ämnad för krokiga guppiga leder inte mils långa sjöar.
#2 fantastisk tjejskoter i mina ögon.
#3 släng på turbo o du har effekt problemet ur vägen.

Nä nog är PZ en bra skoter i rätt händer!

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
Men jag tykcer att röstningsalternativen igentligen ska vara nåra riktiga floppar , för rev xp och pz fx är ju inga floppar

nähä?

phazer fx har jag redan skrivit vad jag tycker om.

ang xp så lär ju den ha rekord i barndomsfel men samtidigt ingen "flopp" enligt mig då försäljningen gick bra och köparna var nöjda även fasst felen var där.

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
39
kiruna
klart phazer fx .men då är det pågrund av att yamaha marknadsförde den som en brutal skoter som skulle slå alla 600a på fingrarna och var bra att hoppa med.
hade dom lansera den som en barnskoter vilket den är hade den blivit en succe.

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
klart phazer fx .men då är det pågrund av att yamaha marknadsförde den som en brutal skoter som skulle slå alla 600a på fingrarna och var bra att hoppa med.
hade dom lansera den som en barnskoter vilket den är hade den blivit en succe.
Hårda ord här från en lynxare :eek:

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
39
kiruna
Hårda ord här från en lynxare :eek:
är inga hårda ord.
jag klassar phazern i fläkt klassen. helt klart blir den bäst i den klassen men den har inget att göra i en 600 klass som alla säger och fläkt för mig är barnskoter eller en skoter man har för att ta sig till plats a och b.

den drar lite och är relativt fin efter led.
men som jag skrev i förra inlägget så är den flopp pågrund av att yamma som vanligt drog den upp bland molnen och sen krascha det ganska hårt.

tvåa i denna röstning tycker jag helt klart 900an.

BMd

Välkänd medlem
31 dec 2005
254
1
16
I bilen
Om man ska ta märket Yamaha, så var väl CF300 ( inviter ) ingen större succe´
Finns säkert blåbär bland andra märken också.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
jag skulle väll vilja påstå att Xpns chassie blev en flopp, och även nya arctics utseénde. Men ja, mest är jag nog upprörd över chassiet på XPn:p

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Chassiet på XPn blev väll ingen flopp men där emot så blev ju boogien,drivaxeln och variatorn en flopp.

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Vad är problemet med boggien, drivaxeln och variatorn då?

Boggien :fixas med ett "third weel kit" på garantin från BRP
Drivaxeln : har det bara varit problem med på Renegade 800r, xp 800r och det var ju inte precis många.
Variatorn : Dreva ner, Tyngre vikter eller byta till en 800 rem, alla dom tre tar bort problemet.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Att xpn vart en flopp har jag inte fattat det som?
sa aldrig att XPn blev en flopp, däremot gillar jag verkllgen inte deras chassie, gillar det lika bra som ett sönderkört exciter chassie. Men däremot finns de säkert mkt bra med maskinen. Precis som att nya F serien är kanonbraskotrar ( enligt mig) fast utseéndet lämnar mycket att önska.

S

StoxResearch

k-len:
Intressant! Det här visar vad jag sett åtskilliga gånger i nordamerikanska forum. Det finns inte ett enda chassi som är bra för alla. Vissa gillar helt enkelt inte Rev/Rev XP chassit och väljer Polaris eller Arctic Cat i stället redan av det skälet. Det är konstigt, men så är det.

De allra flesta verkar dock gilla Rev/Rev XP eftersom BRP är marknadsledare med marginal.