Vilken matta rekomenderar ni på min "nya" Switchback FST 2006?

superpuppan

Aktiv medlem
21 dec 2010
68
0
6
Umeå
Har till slut hittat min maskin en Switchback FST 2006 åtgärdad från barnsjukdomarna och med trevlig pipa :eyebrows:

Känns som den inkörda orginal mattan med 32mm kam har gjort sitt dock och skotern förtjänar något bättre, frågan är bara vad...

Min körning blir 60% led 40% puder och jag har hört att variatorerna går mer än lovligt varma om man ger sig på 44mm och uppåt?

Så låt era egna erfarenheter tala! (så lyssnar jag!)
 

Ockelbo300s

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
16
Ockelbo
Jag har haft en likadan med 38:a matta och det var i mitt tycke lite för klent, välj 44 mm. Sedan rekommenderar jag en rejäl neddrevning då denna skoter är på tok för högt drevad original. Utöver detta kan jag rekommendera SLP's ventilationskitt för variatorn samt att byta ut vikterna till 11-68.
 

superpuppan

Aktiv medlem
21 dec 2010
68
0
6
Umeå
Tack för era åsikter!
Blir att köpa en 44mm, frågan är bara om man måste dreva om... har för mig att FST:arna drevades om till Sverige marknaden i efterhand? Har också hört att dom har tendenser till att gå lite varm på variatorerna på standard mattan stämmer det? Köpa Vent kit?
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Tack för era åsikter!
Blir att köpa en 44mm, frågan är bara om man måste dreva om... har för mig att FST:arna drevades om till Sverige marknaden i efterhand? Har också hört att dom har tendenser till att gå lite varm på variatorerna på standard mattan stämmer det? Köpa Vent kit?
Sv: Vilken matta rekomenderar ni på min "nya" Switchback FST 2006?
Jag har haft en likadan med 38:a matta och det var i mitt tycke lite för klent, välj 44 mm. Sedan rekommenderar jag en rejäl neddrevning då denna skoter är på tok för högt drevad original. Utöver detta kan jag rekommendera SLP's ventilationskitt för variatorn samt att byta ut vikterna till 11-68.

Allt blir enklare om man faktiskt också läser de råd man får.
 

superpuppan

Aktiv medlem
21 dec 2010
68
0
6
Umeå
Borde kanske byta rubrik nu (?) när en 44mm Backcountry matta är inköpt och frågan är snarare vilken drevning som rekomenderas till min FST Switch, funkar 20T, 40 & 78 kedja?