Vilken maskin ska du ha 2012?!

ahlex

Aktiv medlem
13 jan 2011
60
0
6
Gävle
Jaha nu när det gått ett tag sen det kommit ut bilder/filmer på diverse olika maskiner. Hur går tankarna och funderingarna nu? Vem går över från 2-takt till 4-takt, och viceversa? Vem byter märke?

Jag har ett par modeller som verkar intressanta för min del. Det är Polaris Assault Switchback, Arctic cat f/xf800/1100 eller renegade x 600 e-tec.
Vad tror ni om att gå från en 500cc 4-takt till en 800cc 2-takt, man får väl räkna med en annan bensinförbrukning;-)

Kommer ski-doo behöva kliva ner ett par prisnivåer i år för att fortsätta sälja BRA?

Förklara gärna hur ni tänker och resonerar inför skotervalet 2012!
 

Kathalon

Välkänd medlem
28 jan 2011
382
0
16
Hemmingsmark
Kommer mest troligt att bli en Lynx commander, blir min första egna skoter. Efter några års sparande och funderingar av hur jag kommer använda skotern så verkar det som de bästa alternativet. Hade jag fått önska fritt hade jag nog önskat en 4-takt i commandern, gärna större än 600 ACE motorn. Men tror nog jag kommer trivas med 600 e-techen. Får försöka sköta om och köra enligt konstens regler för att 2-taktaren skall hålla längre typ inte full gas vid kall motor.

Hoppas också på en prissänkning för just nu ligger brp ungefär på samma pris med sina 600 snurror och de övriga ligger med sina 800. Så de vore ju inte fel med en sänkning på commandern från 129k
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Jag har aldrig haft det så här jobbigt nått år!! Innan Arctic släppte sina nya modeller så var jag drypsäker på att jag skulle beställa en 4-takts mountain om dom kom med en sån. Men sedan blev jag lite villrådig då jag fick se XF800 High Country modellen, den verkar ju vara helt perfekt för mig!!
Och nu när man fått höra att man inte ens ska få provköra och inte ens provsitta maskinerna på visningarna blev jag osäker på om det blir nått byte överhuvud taget!
Och min M1000 går bara bättre och bättre...
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Få se nu, kommer troligtvis köra på Polaris.
Men om jag ska välja RMK 700 -98 eller om jag ska ta RMK 700 -98 är frågan.

Äsch, blir nog Polaris RMK 700 -98 för 2012!
 

e34matte

Välkänd medlem
21 jan 2009
186
0
16
Luleå
Var nästan bombis på en pro-rmk i svart, men när arctic släppte sina nya var de ingen tvekan: m800 proclimb 153"!
 

ahlex

Aktiv medlem
13 jan 2011
60
0
6
Gävle
Tror det var många som hade ställt in sig på en polaris innan arctic kom med sin chock-lineup! Vilken crossovermaskin skulle ni inhandlat? om vi ser till 2012's utbud. Jag hade gärnat sett switchback assault i 600 utförande, nått likande e-tec. Men kanske det blir en 800, ska bli spännande att se lite fler priser också..
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Tror det var många som hade ställt in sig på en polaris innan arctic kom med sin chock-lineup! Vilken crossovermaskin skulle ni inhandlat? om vi ser till 2012's utbud. Jag hade gärnat sett switchback assault i 600 utförande, nått likande e-tec. Men kanske det blir en 800, ska bli spännande att se lite fler priser också..
Hade jag haft råd så hade jag tagit en XF1100T :)
 

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
36
Sollefteå
Blir iaf ett år till med boondockern, ser ingen anledning att byta då ja är rätt nöjd, å de ja inte är nöjd med ska åtgärdas...
 
9 nov 2009
30
0
1
Gäddede
har beslutsångest nå jävulskt
tittar jag på nya maskiner så ligger ju Freeride 137" jäkligt bra till, även XF800 har nog inte varit så dum.

Ev RE 800, som jag förlänger till 137", synd bara att dom kom med längre boggie nu till 2012, får då passar ju inte förlängningarna jag redan har. så då blir de ju till att skaffa nya.

Får jag inte ihop ekonomin, eller att jag inte lyckas bestämma mig så får väl min RE 800 137" -10 va kvar ett år till. små fixa lite på den, tror iaf att jag ska skaffa skidspindlarna från en renegade, kan ju då justera in skidbredden nån liten cm, är lite för bred nu som de är!
 

ahlex

Aktiv medlem
13 jan 2011
60
0
6
Gävle
Freeride 137 tycker jag också ligger bra till! Tycker freeriden är bland det snyggaste skotrarna som finns faktiskt.

BiG, vilka maskiner är du intresserad utav?

wizziz, haha det är bra med lite planer! tänk vad den ska gå:)