Vilken hjälm ska man välja?

EngeMickman

Välkänd medlem
22 aug 2010
372
6
18
Piteå
Hejsan! Jag skulle vilja ha råd angående en öppningsbar integralhjälm med elvisir. Vilken fungerar bäst tycker ni?

Jag hittade FXR Fuel Modular Electric Shield för 2790kr men vet inte om den är bra.

Jag har en 509films evolution crosshjälm nu men tycker ofta den är för kall och dessutom vill ju glasögonen lätt imma, speciellt när man ligger och kör i snörök. Tänkte då att en integral med elvisir vore utmärkt, i alla fall då det är som kallast väder..

Så kom med förslag tack, men inte allt för dyrt får det vara.. tänkte inte ge så mycket mer än 2000-3000 kr.

/M
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
En klim arctic balaclava löser 90% av dina problem.
Finns på rea nu på sledstore.
Skulle du ändå ha improblem finns det goggles som är uppvärmda,finns både med batteri och kabel.
En integralhjälm är tung och otymplig och borde vara ett sista alternativ
 

APPE

Medlem
1 jan 2000
40
1
8
Boden
Brp modular 2/3 är trevlig men lite tung. fördelen med den är att man inte behöver elvisir då man har masken på .och man kan komplettera med elvisir om man vill
finns även som lazer modular men då ingår inte alla tillbehör
har nött ut första modellen av den o har uppgraderat till en tvåa och är nöjd men ska man vika ris en hel dag så blir den tung
den är tyst och har inbyggda solbrillor o vid varmare väder behöver man inte masken o vid svinkallt väder så monterar man det extra vindskyddet över masken så är minus 30 o kallare inget problem
 

EngeMickman

Välkänd medlem
22 aug 2010
372
6
18
Piteå
En klim arctic balaclava löser 90% av dina problem.
Finns på rea nu på sledstore.
Skulle du ändå ha improblem finns det goggles som är uppvärmda,finns både med batteri och kabel.
En integralhjälm är tung och otymplig och borde vara ett sista alternativ

Ok! Ska testa balaclavan! Jag har en annan klim men den där såg ju annorlunda ut! Gör den att utandningsluften styrs iväg från ögonen? Har någon tips på el-goggles som passar någorlunda bra till min 509 evolution hjälm?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

EngeMickman

Välkänd medlem
22 aug 2010
372
6
18
Piteå
Brp modular 2/3 är trevlig men lite tung. fördelen med den är att man inte behöver elvisir då man har masken på .och man kan komplettera med elvisir om man vill
finns även som lazer modular men då ingår inte alla tillbehör
har nött ut första modellen av den o har uppgraderat till en tvåa och är nöjd men ska man vika ris en hel dag så blir den tung
den är tyst och har inbyggda solbrillor o vid varmare väder behöver man inte masken o vid svinkallt väder så monterar man det extra vindskyddet över masken så är minus 30 o kallare inget problem

Ok, dock går ju allt som heter brp bort... 😉


Skickas från min iPhone via Tapatalk