Vilken gopro ska man köpa och vars?

zimmoonn

Välkänd medlem
27 nov 2011
129
0
16
Skellefteå
Tjenare! Nu börjar snön närma sig. Då är frågan, Vilken gopro ska man ha när man filmar skoteråkning? de är klart att den nyaste och dyraste är bäst, men när ekonomin har en relativt stor betydelse så kanske inte den allra dyraste är ett alternativ. kan man få fina videos ändå? eller är de bara att göra ett hål i börsen å få den bästa kameran i handen? Andra frågan är vars kan man köpa den kameran för billigast pris men ändå tryggast köp? Tack till dig som tar dig tiden å svara :D (länka gärna webbsidan)
 

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
Köpte en hero3 black edition för nån vecka sen för 2490:- men nu verkar dom ha höjt till 2990:-
Toknöjd hittills!
 

zimmoonn

Välkänd medlem
27 nov 2011
129
0
16
Skellefteå
Måste ha den senaste 16 december för då sticker jag till fjällen och där vill jag filma. Blir en Gopro black edition men vars köpte ni eran?
 

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
Köp istället 3+ från usa för samma peng som man ger för en vanlig black här. Skulle inte ens titta på en Contour, då dom gått i konkurs.
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Ingen som vågar testa Garmin Virb?

Tänker mig egentligen inte köpa någon GoPro alls eller motsvarighet, men ska jag ha en, ska jag köpa en Garmin bara för att vara lite tvärsöver... :)
 

tobbe-e

Aktiv medlem
9 mar 2011
90
0
6
Sundsvall
Kan några som faktiskt ägt o använt en gopro hero 3 black en vinter uttala sig om dess funktion?

Jag tycker jag mest bara fått höra gnäll om dennes katastrofalt dåliga batteritid, att du knappt hinner filma nå mycket mer än 35min upp till en timme.. Att jämföra med tex hero 2'an som åtminstone håller någon/några timme/timmar?

att hero 3 black filmar lite bättre osv. än tidigare modeller tvivlar jag inte på, men man ska väga in alla aspekter tycker jag, batteritid är ju minst lika viktigt som själva videokvaliteten om du frågar mig :)

Jag går själv i tankar på att investera i en gopro, ny eller beggad spelar mig ingen roll, så är ju kul att få höra användarkommentarer. :)
 

camoplast

Välkänd medlem
11 dec 2012
110
1
18
Vindeln & Kvikkjokk
Kan några som faktiskt ägt o använt en gopro hero 3 black en vinter uttala sig om dess funktion?

Jag tycker jag mest bara fått höra gnäll om dennes katastrofalt dåliga batteritid, att du knappt hinner filma nå mycket mer än 35min upp till en timme.. Att jämföra med tex hero 2'an som åtminstone håller någon/några timme/timmar?

att hero 3 black filmar lite bättre osv. än tidigare modeller tvivlar jag inte på, men man ska väga in alla aspekter tycker jag, batteritid är ju minst lika viktigt som själva videokvaliteten om du frågar mig :)

Jag går själv i tankar på att investera i en gopro, ny eller beggad spelar mig ingen roll, så är ju kul att få höra användarkommentarer. :)

Then there's the whole battery life thing. Like previous GoPro's the Hero3 has a swappable battery. You'll quickly realise that's crucial, because the Hero3 chews through its charge pretty fast, especially with Wi-Fi enabled.

It's certainly not a switch-on and forget device. Running out of battery at a key moment is a constant worry. Of course, storage space isn't infinite, so even if the battery life was all-day, when you're generating a gigabyte of data every five minutes, you can't just leave the thing running.
Därför köper man flera extra batterier att ta med sig till turerna :)
Användaren Jagheterdaniel här på forumet hittade bl.a. batterier för cirkus 55 kr från staterna. Från där vi diskuterade i gopro tråden.
 

zimmoonn

Välkänd medlem
27 nov 2011
129
0
16
Skellefteå
Känner inte riktigt att jag kommer ha tid att köpa från usa. Far till fjällen om två veckor och litar inte riktigt på utländska sidor :/
 

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
Därför köper man flera extra batterier att ta med sig till turerna :)
Användaren Jagheterdaniel här på forumet hittade bl.a. batterier för cirkus 55 kr från staterna. Från där vi diskuterade i gopro tråden.
Dealextreme är i Kina, inte i staterna..
 

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
ska formulera mig kort och ärligt. Jag köpte en gopro hero 3 black edition inför förra vintern och har kört hela vintern med den, tycker inte batteritiden är så dålig kör med battery bac-pac och filmar i cirkus 3 timmar +- en timme beroende på kylan ute, glömde slå av den en gång när jag var ute och körde i cirkus 6-7 timmar och hade 2/6 sträck kvar när jag kom hem och den stått på standby. Bra kamera, enda negativa var den sega leveranstiden som dröjde men annars tycker jag den funkar bra!