Vilken av dessa mattor ska jag köpa????

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Hallå

Har ett litet dilemma.. Har just nu en sliten 32mm matta på skotern och har kikat på en bättrebeggad med lite högre kammar.. Har hittat 2st till bra kurs..
Den första är en 44mm med nerkapade kammar till 36mm med några kammar borta (enligt annons ) den säljs för 1500kr ( ej ripsaw)

Den andre är en ripsaw 38mm med alla kammar kvar för 2300kr

Vilken av dessa ska jag köpa??

Tacksam för snabba svar
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
jag har tänkt ha den max 2 säsonger innan ny 44mm ska införskaffas.. därför köper jag en billig nu och satsar på en ny (dyr) matta sen
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Om den ena är i bra skick och den andra kass och bara 800 pix dyrare skulle jag köpa den. Vad är 800kr på en två säsonger ? :)
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Sen är väl frågan om man har något emot ripsaw eller inte. Lössnö-egenskaperna försämras ju en heldel men kör man mest på riktigt hårdpackad led så kan ju en sån kanske vara att föredra.
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
men försämras lössnö egenskaperna med en 38mm ripsaw mot den kassa 32mm jag har nu (som inte är ripsaw)??
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
men försämras lössnö egenskaperna med en 38mm ripsaw mot den kassa 32mm jag har nu (som inte är ripsaw)??
Vet inte hur kass din 32:a är men jag tänkte rent allmänt.

Men min senaste upplevelse av ripsaw vs vanligmatta var jämfört med några bekantas Yamma Warriors bägge körde med ripsawmattor på ena var det 345 boggie tom och större kammar än på min 32mm orginalmatta.
Ena jobbarpolaren var grymt uttråkad på ripsaw iaf.

Är inte din matta så helslut så den typ kommer att gå av om du inte byter så kanske det är bättre att vänta en säsong och spara pengarna du tänkte lägga på beg. matta och köpa 44:an på engång =)
 
Last edited:

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Vet inte hur kass din 32:a är men jag tänkte rent allmänt.

Men min senaste upplevelse av ripsaw vs vanligmatta var jämfört med några bekantas Yamma Warriors bägge körde med ripsawmattor på ena var det 345 boggie tom och större kammar än på min 32mm orginalmatta.
Ena jobbarpolaren var grymt uttråkad på ripsaw iaf.

Är inte din matta så helslut så den typ kommer att gå av om du inte byter så kanske det är bättre att vänta en säsong och spara pengarna du tänkte lägga på beg. matta och köpa 44:an på engång =)
Mattan som sitter på är inte helt slut men samtidigt inte i bra skick heller,,Vill ha en större före påsk då det blir en 2veckors semester i klimpfjäll och jag vill inte köra fast med den här oxen till skoter :)
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Ja, svårt val men jag skulle inte byta bort min 32:a mot en 38:ripsaw. Finns risk att du blir besviken för antar att det inte bara blir hårdföre om du ska till fjälls.

Nu är väl inte min matta helslut heller, några sidokammar är borta. Jag skulle iaf vilja ha en ny vanlig 38mm =) är för lat för att orka dreva om eller sitta och ta ur spår för kylarna på en 44:a.