vilken arbets/fiske skoter?

lidstrompa

Välkänd medlem
28 aug 2010
146
0
6
norrbotten
Tjenare!, Nu har farsan tänkt köpa en ny skoter..
Han har sedan 2år tillbaka ägt en bearcat 570 -04 men ska ny byta till nyare modeller.

Skotern ska kosta kring 70tusen men det gör inget om den är billigare och elstart är ett måste.

Blir en hel del tråcklande i skogen, en del timmerdragning men även lite fjäll och ledkörning. Så att den är smidig att färdas fram på i tät terräng är ett plus.. (jag själv tycker att 04an var lite väl tungkörd)

vilka modeller och årsgångar rekommenderar ni?
Blir en skoter med 50mm mattbredd (såsom de nya bearcaterna) tungkörda eller är det bara positivt?

Mvh
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Är det bara A-C du söker? (eftersom du postat i detta forum?)
 

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Finns säkert många bra skotrar till ditt ändamål, jag skulle satsa på att kika vad som finns i närheten av er. Kanske en handlare som ni vet ger bra service i närheten som har något som passar?

Har inte kört någon annan bredbandare än senaste Bearcaten (typ 08 och framåt) och den tycker jag går fint, har en god och äldre vän som visat mig runt i skog och fjäll på just en sån Bearcat och han har inga problem att lägga Bearcaten på skrå :) Även om det såklart finns smidigare maskiner, å andra sidan så går den rätt bra att smyga med och backa med utan att köra fast i snön.
 

lidstrompa

Välkänd medlem
28 aug 2010
146
0
6
norrbotten
Finns säkert många bra skotrar till ditt ändamål, jag skulle satsa på att kika vad som finns i närheten av er. Kanske en handlare som ni vet ger bra service i närheten som har något som passar?

Har inte kört någon annan bredbandare än senaste Bearcaten (typ 08 och framåt) och den tycker jag går fint, har en god och äldre vän som visat mig runt i skog och fjäll på just en sån Bearcat och han har inga problem att lägga Bearcaten på skrå :) Även om det såklart finns smidigare maskiner, å andra sidan så går den rätt bra att smyga med och backa med utan att köra fast i snön.
Okej, låter ju bra!
jo, det nya chassiet ser mycket finare ut att köra iaf! :)

det blir nog en bearcat XT 2012 som varit turistmaskin.
Företaget i fråga säljer 4st maskiner med nästan exakt samma miltal så jag antar att de varit konvoj körda.
Antar att det blir väldigt lugna mil då?

Mvh