Vilken 2T OLJA rekommenderar ni?

frollan

Välkänd medlem
23 jan 2006
320
1
16
Grängesberg
Tänkte köpa på mig lite 2T olja så man har hemma, vilken
rekommenderar ni som är prisvärd? skotern har avgasportar om nu de har någon betydelse för oljan? Oljan ska vara till maskiner med årsmodell runt -00.
Mvh
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Är inte meningen att vara otrevlig, men det finns säkert närmare 100 trådar om olja.

Om du använder sökfunktionen så hittar du mycket och bra info.

OKQ8, Statoil, Shell och Preem har alla oljor som funkar jättebra. T.om Biltemas är bra.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk
 

Et250

Aktiv medlem
8 jan 2006
77
0
6
Kapar tråden en aning hoppas det är ok , någon som vet vilka 2-t oljor som är röda?( Undrar vilken olja som är min skoter.) (just köpt maskinen)
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Varför måste oljan vara röd? Paybacks challenger är röd så det räcker.

Oljer som jag vet inte rostar motorn och får motorn att hålla i evighet är.

Paybacks Challenger helsyntet och deras billigare snopro helsyntet
Aspen helsyntet
Statoils delsyntet
 

Et250

Aktiv medlem
8 jan 2006
77
0
6
Nej har väl inte sagt att den m å s t e vara röd :-D? Jag undrade vilken olja det var i min maskin, och i dagsläget så är den röd inte chockrosa eller Arctic grön, och fanns det bara en eller flera röda oljor på marknaden så hade vi närmat oss svaret ;-)
 

Lagasse

Välkänd medlem
13 okt 2006
220
0
16
Ljusdal
www.drcljusdal.se
Nån som har koll vart man köper bra 2t olja på t.ex 20L dunk till BRA pris !?
Om du har någon lokal oljemånglare som tillhandahåller Statoils oljor så brukar det kunna gå att hitta till fantastiska priser. Har för mig farsan köpte 10l delsyntet på det sättet när det begav sig, betalade ca 30% av mackpriset på den oljan.

Jag köper 4l Motex 2T-SX för 240kr plus moms hos min lokala månglare. Mindre än halva priset mot Ski-Doos helsyntetiska XPS-olja.
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Har två polare som kör Ok sprint oljan i deras polarisar, de blir TVÄRSEGA att dra igång när de blir kallt. (-25) typ. Nån annan som har upplevt liknande med ok oljan?

Har själv alltid kört med Petro-Canada olja, vet ej exakt vad den heter min far som alltid köper hem den. Har funkar bra för mig och skotern blir inte seg att dra igång då de är kallt ute