vilka skoterskydd

Qyz

Aktiv medlem
11 apr 2012
54
0
1
en tragisk olycka hände en polare. Efter denna tragedi började man tänka på att använda lite mer skydd när man kör. För tillfället har jag nyaste fxr hjälmen å något gammalt skitryggskydd som endast används ibland pga obekvämhet.
Nåväl tänkte väl investera mig ett nytt ryggskydd och nackskydd. Är det dessa skydd som är vettiga att ha? mer skydd? Vilka ska man ha? Vars ska man köpa? Vill inte bli av med hela sparkontot men vill definitivt ha bra skydd.

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Leatt är bra! Köp deras nackskydd & leatt 3d ryggskydd funkar typ som en airbag ☺

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.291
1.114
113
Stora Blåsjön
Knäskydd! Ser allt för många som kör omkring utan knäskydd som gnäller att dom får ont i knäna av slag mm sen med dagens fotsteg är knäskydd ett måste. Räcker med et par billiga för att slippa slag och skärsår. Sen går det betala mer så får man översträckningsskydd mm.

Qyz

Aktiv medlem
11 apr 2012
54
0
1
Hmm frågan verkar ju vara lite väst eller ryggskydd? Vilket isf? Knäskydd låter br, men ska man ändå idas dra på sig dom är det ju lika med översträvkningsskydd vilka isf? Och nackskydd går det att få tag på ett bra sådant för under ca 4000?

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.291
1.114
113
Stora Blåsjön
Knäskydd låter br, men ska man ändå idas dra på sig dom är det ju lika med översträvkningsskydd vilka isf?
Ett par med bra överböjningsskydd kostar 4-8000kr/st så det är många som resonerar precis så som är för snåla för att köpa ett par riktiga men vägrar att ha på sig ett par lite billigare... Men klagar hela tiden på hur ont i knäna dom har och skärsår runt knäskålarna, brukar inte ge dessa personer någon sympati. Ska man bara undvika blåslagna knän och skärsår duger ett par billiga 99kr från biltema. Jag är för snål för att köpa ett par värstingar, så jag har nöjt mig med ett par thor för 900kr.

Jaa_kola

Aktiv medlem
16 dec 2012
64
0
6
Norberg
ang knäskydd så kör jag med handbolls knäskydd. lite bökigt att få på sig. men sen funkar det kalas tycker jag :D