Vilka ramper E-Tec 800

DraupneR

Välkänd medlem
22 nov 2007
462
0
16
Kiruna
Är de nån som vet vilka ramper det är på Summit 800 E-Tec 163"
413 eller 441?
Är på G att best Dj kit och på sidan står de att det kan variera ibland på europeiska modellerna, kan ju öppna å kolla men är en bit ifrån skotern atm.
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Detta är ju inte ett solklart svar på din fråga, men gjorde en sammanställning på flertalet modeller både Lynx och Ski-Doo förra året vad dom hade för bestycknning (lite att göra kanske).

Freeride (EU) ska ha 413, Freeride US 441, Renegade BC X 413.

413-rampen är även den av BRP-rekommenderade set-upen på en Boondocker med 51mm matta.

Därav gissar jag såklart 413, men kollade aldrig just din modell, och kollade för övrigt inte riktiga maskiner utan utgick från sidor med sprängskisser, som borde finnas länkad här nånstans.

Edit: Enligt http://epc.brp.com/Index.aspx?lang=E&s1=76392d94-01a0-4354-9174-b1143552c0bd&brands=skidoo så är det 413 på Euro-maskiner.
 
R

RevMan

Alla Sea level bestyckningar har 413 ramper, det sitter standard här men i nordamerika får man köpa till det om man ska köra på låg höjd.
Skicka ett PM till Malgomaj, tror att han har varit med och testat för DJ på summit låghöjd.
 

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Alla Sea level bestyckningar har 413 ramper, det sitter standard här men i nordamerika får man köpa till det om man ska köra på låg höjd.
Skicka ett PM till Malgomaj, tror att han har varit med och testat för DJ på summit låghöjd.
Jo det stämmer. Det är framförallt P.G på det här forumet som testat DJ´s kit i syfte att få till ngt för 413 ramp. Jag körde stock för att ha ngt att jämföra med. Vi hade lite problem att få de fjädrar vi behövde så det blev i slutändan 441 ramper på P.G´s Freeride och till den rampen har ju Joe ett kit redan och den beter sig SÅ mkt bättre med den rampen än 413 om man är i lössnö vill säga. Kör man mest led går väl 413 an men jag tycker att den beter sig märkligt med 413 och den neddrevning brp bjussade på. Innan neddrevningen gick den ju fint på led men nu känns den för varvig utan att det händer något. 441 känns bättre med 21/49 eller vad det nu blev.
 

DraupneR

Välkänd medlem
22 nov 2007
462
0
16
Kiruna
Ok tackar så mkt för infon boys, så du tycker de funkar å köra här med 441 ramperna, jo jag tror att de blev den drevningen som du skrev malgo, får beställa nya ramper också sen när han får upp sidan igen.
 

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Skicka ett pm till P.G, det är han som kör 441. Mina 441or ligger och väntar i garaget. Men när jag jämför min med original variatorsetup och 21/49 samt 413 så känns ju P.G's med DJ kit och 441 mycket bättre. Det händer mer på hela registret även på botten och mellan. Jag upplever min som att det mesta kommer på fullgas och att den mest tomvarvar i början. (Hårt draget, det är ju ingen katastrofsetup)
Fast du har en 163'a så det kanske inte blir samma sak?
 

DraupneR

Välkänd medlem
22 nov 2007
462
0
16
Kiruna
Ja jag får göra de, ska slänga ett mail till Joe också å fråga honom ang 163" Så man får rätt grejer iaf
 

BMR

Välkänd medlem
8 nov 2007
268
0
16
vad kostar 441 ramper och var kan man få tag i dom?
 

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Tror dom kostar trehundranåt styck hos handlaren, jag och Malgomaj beställde våra från USA. Minns inte riktigt vad notan blev men jag tror vi fick tre för priset av en ungefär. Dock hamnade dom i norska tullen av nån anledning och låg där i tre veckor men det var det värt för vi slapp betala både tull och moms. :)