Vilka pogram skulle ni rekomendera till skoterfilm?

Lynx_ante

Aktiv medlem
20 sept 2007
66
0
6
Tjena, tänkte höra lite om vilka moviepogram man ska andvända för att göra den perfekta skoterfilmen? Vegas funkade inte så bra !

Mvh Ante
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Har nyligt också hållt på söka efter bra redigerings program som inte är allt för komplicerade men ändå inte som windows moviemaker, vill säga för simpelt och dåligt enligt mig.
De programmen ja har testat lite grann för att se om det är något för mig är:

Ulead VideoStudio 11 - Det programmet jag fastnat för. Inte allt för komplicerat och har ändå tillräckligt med effekter och funktioner.
Pinnacle Studio 10 - Inget speciellt med det. Inte heller så komplicerat om jag minns det rätt. Fick dock lite problem med det och blev less och tillslut gav ja upp efter X antal svordomar.
Vegas 7.0 - Har inte så mycket att säga om det. Fick inte riktigt grepp om det. Tyckte det var för komplicerat, kanske skulle försökt lite mer men såg så jobbigt ut :p
Window Moviemaker - Hur enkelt som helst. Lätt att komma igång och börja med. Rekommendrar det för "nybörjare". Men kanske inte lika många snygga effekter som i andra program.

har även skaffat Adobe After effects 7.0 men har inte hunnit testa de än, kan återkomma senare med det.

Det jag skulle rekommendra dig är Ulead VideoStudio. Funkar bra för mig helt enkelt. Medel svår nivå. Kanske något för dig som vill ha ett lite mer avancerat program.
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Funkar de till annan film funkar de till skoterfilm ^^.. jo de är ett riktigt bra program. dock väldigt komplicerat.

adobe premier.. men om de funkar på skoterfilmer vet ja inte ;)

Min rekomendation är Video Vegas. Det är de program jag använt mest utav. Jag tycker det var välldigt lätt hanterat och har alla de funktioner jag behövde.
 

Lynx_ante

Aktiv medlem
20 sept 2007
66
0
6
Jag ska ladda hem Ulead VideoStudio 11 nu och kolla ;) vet du någon sida där man kan ladda hem ? ?
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Drar upp den här tråden igen då jag är ute efter ett Video Redigeringsprogram. Har inte använt såna här program så mkt men har börjat bli sigen på att börja göra lite filmer å så för att lära mig. Sen kanske göra nån skoterfilm efter vintern.

vill ha ett program som funkar br och har mkt efekter men som även är lätt att användaoch lära sig/förstå.

Vilka program rekomenderar ni?
 

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
16
Bjästa/ Örnsköldsvik
adobe premier.. men om de funkar på skoterfilmer vet ja inte ;)
Det funkar till skoterfilmer, har provat.:rolleyes: Rekommenderas starkt. Lätt att lära sig och finns massa bra och onödiga funktioner.
Har även Vegas, vet inte vad jag tycker om det än. Känns lite knepigt, men man lär väl sig. :D

Det måste väl vara dom två "bästa" enligt i alla fall...
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
Säger pinnacle studio jag. lätt program och ett av de få som tar HD-videoinspelningar utan att man måste konvertera om dem till annat format.
Flesta jag testat får man sjukt problem med att filerna i HD blir sjukt stora och då hackar dom något otroligt och blir svårt att redigera.
bara mina 2cents
 

Aggrovator

Välkänd medlem
12 sept 2009
216
0
16
Östersund
Vill man göra en någorlunda seriös film men "snygga" effekter så bör man nog använda något annat än Movie Maker. Kan varmt rekommendera Adobe Premiere eller Vegas studio :)

Dock duger ju moviemaker finfint att göra det man vill. Kan alltid efterbehandla filmen i ett annat program om man vill det, tex konvertera till divx/xvid eller DVD eller va fan man nu vill :)
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
hej alla lyfter tråden igen då jag nu köpt mig en liten leksak en gopro hlälmkamera och så tänkt filma med vanlig kamera så skulle nu behöva ett redigeringsprogram.

ja skulle vilja veta är vilket program som är bra. de ska ju vara ganska enkelt å förstå men ja vill gärna ha satt man kan få till lite snyggare effekter mm inte något som är för simpelt.

sedan vill ja ha ett program med svenska menyer då ja kan tycka att spel å program kan vara lite svårare att lära sig och förstå då dom är på engelska.

och så skulle jag gärna vilja veta vart man kan hitta dessa program som rekomenderas. ja vet inte hur de är om man laddar ner filer nu hur lätt eller svårt de är att åka dit. ja skulle kunna tänka mig att gå till en affär eller beställa programmet på internet också men då inte ett allt för dyrt program.

vart kanske lite rörigt men är tacksam för hjälp.
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
suttit å googla lite på dom rekomendationer som varit tidigare här. och kom fram till at om man vill köpa ett redigeringsprogram så kostar de ca en 1000 lapp å de tycker ja de inte är värt så om någon vet någon till en vettig prislapp men som ändå är bra eller som vet en länk som man kan ladda hem ifrån
 

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
suttit å googla lite på dom rekomendationer som varit tidigare här. och kom fram till at om man vill köpa ett redigeringsprogram så kostar de ca en 1000 lapp å de tycker ja de inte är värt så om någon vet någon till en vettig prislapp men som ändå är bra eller som vet en länk som man kan ladda hem ifrån
Du vågar inte ladda hem? :beer:
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
jo visst våga ja men lä'nka en sida å de som ja kan ladda hem ett sådant program isf ;) är ingen direkt data geni haha oftast då ja laddat hem data program så funkar dom inte :p så är lite enkel av mig å köper hellre ett program för att slippa krånglet