vilka leder bäst?

R

Robin

Platta breda stora leder som går fort att köra efter så man slipper dom så fort som möjligt, då jag endast andvänder leder som transportsträckor.

Mvh/Robin
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Körning i vårsolen på en led längs ett myrsystem som är naturligt slätt, med långa, svepande och öppna kurvor, som ger fri sikt, inbjuder till att hornen växer ut
 

Lynxdåre

Välkänd medlem
3 jan 2006
390
0
16
Lule - Hpda
spegel släta leder med lagom mycket "löst" snö på med varierande kurvor /kullar / raksträckor.

anv. leder som transsport sträcka. ;)
 

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
En rak och platt led. Eftersom boggien på vmaxen börjar få renoveringsbehov årligen, och ryggen börjar ta slut. Ledunderhållet är nästan lika med noll, och de gånger man själv sladdar så är det sönderkört på ett par dagar igen. Så jag har lessnat på att sladda... För mycket snorhyvlar med för mycket motor i krokarna här. Nästan så man börjar fundera på att sätta skottpengar på dem.
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Bollnäs lederna är ju roligats (inte)! Hällst nu när det är typ enbart is och alla stubbar/rötter/stenar har kommit fram :/

Nej men seriöst så tror jag Funäsdalen och lofsdalen har dom bästa lederna..
 

emmes

Välkänd medlem
1 apr 2006
252
0
16
Nej men seriöst så tror jag Funäsdalen och lofsdalen har dom bästa lederna..
Då ska du komma runt kuouka trakterna ska du få se på fina leder ,raka inte guppiga leder man kan köra fort i skogen....

anv : knappt transport sträckor i kuouka trakten används lederna för yamaha förare :rolleyes:

dom vill inte ha oss me 42mm mattor på leden så mycke:p

// Emmes
 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Lagomt kuperad terräng med varierande storlek på guppen, 3-4 meter breda så man kan stå på ordentligt utan att behöva möta någon där det är smalt. Lite synd dock då det tar bort lite av fartkänslan, men absolut nödvändigt då man inte vill skada någon.

Puder är roligt, men det ska vara lika roligt att ta sig till smultronställena.
Jag skulle säga att Arvidsjaur uppfyller dessa krav.
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Guppiga lite små gupp så man kan studssa lite, breda och med en j*vla massa puder på sidan om! Så tycker jag dom ska vara.

Dom finns i Åkersjön!
 

kree

Ny medlem
19 feb 2007
4
0
1
Luleå
Jag är inte alltför erfaren än, detta är min första vinter ;) men hittils så är det väl dom som bara har liite gupp, inte överdrivet ^^ och sen precis på sidan en massa puder man kan dra ut på :D
 

lynx440

Medlem
19 feb 2007
36
0
1
boden
ingen led äe skoj man ska vara uppe i fjället och leka i djup snön vet någon hurman lägger in i forumet så skriv till mig då
 

lynx440

Medlem
19 feb 2007
36
0
1
boden
Platta breda stora leder som går fort att köra efter så man slipper dom så fort som möjligt, då jag endast andvänder leder som transportsträckor.

Mvh/Robin
vet du hur man lägger in en fråga i forumet ??????
BEHÖVER HJÄP FÖRSTA DAN skriv till mig svar plzzzzzzzzzzzzzz
 

Rotax_250

Aktiv medlem
11 jan 2006
72
0
6
Luleå
Någorlunda breda leder utan en massa djupdiken å skit åsså att man får någorlunda fäste så man får känna lite acceleration:p
 

Jokke_ex

Medlem
5 dec 2006
40
0
1
lederna ska ha långa svängar och på rakorna ska de vara "kullar" så man lättar riktigt långt. så man kan hålla full rulle hela tiden nästan ;) DE är leder de
 

TurboTouring

Aktiv medlem
13 feb 2007
96
0
6
Lycksele
Huvudsaken är att leden har sladdats och har variation...myrar, sjöar, genom skogen och slutligen uppför till en grillplats på ett högt berg...fram med kaffepannan och mackan.....då är det som allra bäst!!!
 

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
lite "halvdöda" fast fina leder är roligt.. roligt me lite gupp att studsa fram över å sen kan man gasa hur bäst man vill nästan utan tatt behöva vara så rädd för nå möte eller nå!!!