Viking III eller Polaris Widetrack LX

Humlas

Aktiv medlem
17 mar 2006
68
0
6
Vad ska man välja mellan Viking III och Polaris Widetrack LX?
Ungefär samma ålder, samma skick och samma pris.

Användningen blir touring, dra virke och dra skidspår. (50-25-25)

/AJ
 

mogge.n

Välkänd medlem
11 mar 2007
238
0
16
Personligen tycker jag att polaris widetrak är en mycket trevlig maskin.
Skön åkkomfort, smidig trots sin storlek, stark, snabb och rätt bränslesnål.
Drar hur mycket som helst!
Enda nackdelen är att när man drar tungt så tappar man mycket av styrförmågan.
 

brinken600

Välkänd medlem
26 okt 2008
648
0
16
Rättvik
hade en viking själv förut går som en dröm efter led och man sitter högt upp på den tycker det är en väldigt bra maskin:cool:
 

jpn

Välkänd medlem
3 nov 2005
230
0
16
36
Byyn
Har en Viking III i familjen som jag faktiskt måste säga funkar riktigt bra... tror aldrig nått har gått sönder faktikst, och den används årligen till vedkörning och en och annan ark dragning i fjällen.
 

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
32
Örnsköldsvik
Vi hade en Polaris Widetrack Lx förut, väldigt fin skoter funkar bra både som touring och veddragare. Jag drog fram mycket ved med den och hade aldrig några problem, men det blev även en massa ledåkning. Själv hade jag lagt mina pengar på Widetracken för att jag tycker att den ser bättre ut än Vikingen, sen så hade vi aldrig några problem med den, gick som en dröm:) Men mellan dom här två skotrarna tror jag nästan att det är en smaksak vilken man köper, båda är ungefär likvärdiga i sina områden.
Lycka till med köpet!
Mvh
 

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
Skulle säga viking, enligt mig så är vikingen mer driftsäker :) Vikingen är ju ganska välprövad, ser ju nästan likadan ut motormessigt nu som när den kom ;P vi har haft både en viking I och har just nu en Viking III och farsan är väldigt nöjd, det är ju ingen skoter för fruntimmer då de krävs lite muskler för att orka styra maskinen :) pappa kallar den stridsvagnen för att du tar dig över all me den :D