Vibrerande Freeride 850-2019

Totte24

Medlem
20 feb 2021
26
0
1
25
Luleå
Upplever att skotern min vibrerar väldigt mycket på tomgång ser ut som att det är jordbävning när den står bara och handtagen darrar typ 2 cm höger till vänster, har kvar garanti och undrar om ni tror man kan skicka in den å kolla på garanti!?

Vart förvånad när ja starta den första gången i år den darra satan


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Totte24

Medlem
20 feb 2021
26
0
1
25
Luleå
Jo men sätter ja en polares freeride 850 som gått 20 mil mindre så darrar den mindre och samma årsmodell så något måste vara fel!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

hingstin

Aktiv medlem
10 jan 2010
52
1
6
Har haft några E-tec 800 och ett par E-tec 850.. och jaaaa dom darrar som F.. på tomgång,, hela fronten vibrerar o skakar, på 800 gick inte ens mätaren att läsa, ibland
Har haft en Garmin Montana på dom oxå, och låser du inte GPS.en i ett läge( portrait/landscape) så byter den fram o tillbaka då skotern står på tomgång🤣🤣🤣..
så om det försvinne rmed 1000rpm eller lite mer upp, så e d nog OK, men darrar det fortfarande vid lite högre varv ska man kanske kolla veven,eller variatorn att de e rakt o i balans..
det finns nog en viss "invidid" skillnad ( tänkte att du jämförde med en likadann motor), tror detta fenomen kan ha att göra med soppa/luft förhållandet på tomgång /låga varv.. att dom inte går riktigt rent.
Redan grundkonstruktionen med 850cc på 2 cyl.. gör nog att de ger kraftiga vibb. på låga varv...
Har en 1000cc 2cyl. vattenskoter oxå.. o den skakar nog nå fruktansvärt i motorn på tomgång, ( o har alltid gjort det, allt har tom. blivit kollat där o linjerat ...)
 

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
717
80
28
Norderåsen
Sa inte BRP att det fjärde motorfästet på G5 gjorde att det också blev mindre vibrationer? Så det har gått att fixa tidigare men BRP valde att snåla :-D
 

Totte24

Medlem
20 feb 2021
26
0
1
25
Luleå
Är medveten om att dem har vibrerat och så men jag tror inte sekundären ska hoppa vid varvpådrag isf har dem skruvat fel, den skall ej glappa så mycket och den darrar nå så guds förbannat jämfört med polarens så något fel måst d vara


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.144
106
63
Har primärvariatorn vart isär? Eller är nått annat gjort?

Är viktigt att dra ihop den som den har suttit. Har vart med om en 800etec där man bara satt tillbaka variatorn utan att tänka och den hade riktigt otäcka vibrationer. Men är din skoter uppdaterad med hårdare och kanske shimsning av motorkuddar och din polares inte så är det en väsentlig skillnad.
 

Totte24

Medlem
20 feb 2021
26
0
1
25
Luleå
Ingen uppdatering vad jag vet om är ju 19 så borde vara motoruppdaterad ska in på garanti koll nu på måndag får se vad dem säger!


Skickat från min iPhone med Tapatalk