VForce?

Dalmasn

Välkänd medlem
27 aug 2007
136
0
6
Mora/Dalarna
Hur funkar VForce?

Skulle det vara någon skillnad att köpa till det till en M5?

eller är det onödigt?

tänkte på att det redan är en ganska klen motor i den?

mvh
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Med dubbelt så stor ventilmembransyta behöver läpparna bara röra sig hälften så långt som en membranventilsläpp i en standardkorg för att få samma flöde.

Resultatet är väsentligt bättre ventillivslängd tack vare mindre läpprörelse och ögonblicklig gasrespons

Till skillnad från andra ventilsystem som förändrar effektregistrets egenskaper med liten eller ingen effekthöjning, ökar VForce effekten över hela effektregistret samtidigt som toppeffekten sprids inom ett större varvtalsområde.


de är kopierat....
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.638
801
113
Kramfors
Boysen reeds lösa som du sätter i din org korg är minst lika effektiva upp till 8500varv ivf,,,Och det är inte många maskiner som varavar mer!!.. Porta din org korg och köp lösa boysenblad.. kostar högst 700kr +-
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
jag tycker de är onödigt , de som pro fxr har kopierat in är till stor del svammel , skillnaden i gasvar är enligt mig marginell , ofta är det ingen effektökning alls och dom håller klart sämre än std korgarna (obs att detta gäller arctic inte Rotax) , dessutom så måste man kapa "sönder" org gummina då måste man köra v-foorce med dom ...
mitt tips är att spara pengarna å byta dig en M7:a om du vill ha mer att köra med ..
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
isf får du tala för AC..kör själv med Vforce i min IQ..körde med de i min AC oxå iofs..och de är ett Jääävla gassvar jämtemot orginalt.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.638
801
113
Kramfors
Booost III stepper reeds ska det vara annars får det vara :beer:

Dom här är det bästa jag kört ivf. Detta är frukten av många års testande av olika reedkonstruktioner och matrial. Jag ska bara Endurance testa dom hårt i vinter i både skoter och mc .... Måste få ut antal tim dom håller. Om dom håller tillräckligt ant tim så kommer jag ta på mig ombyggen av org korgar och sätta in dessa i vilka maskiner som hellst.
Det kommer inte direkt bli storskala i första hand (vem vet??),,endast till tävlingfarbröder och dragracingmaskiner och om möjligt även "vanligt folk" så småningom . Allt blir ber på hur dom presterar i vinter i längden???????????

Dom kommer köras i min våldstrimmade TC 1000 och kompisarens Våldstrimmade TC 900. Och en cr 500 cross Våldstrimmad såklart. Jag har redan kört dom i standard tc 1000 /rc bilar/rc flygplan med sjukt bra resultat.

Håll tummarna att dom håller tillräckligt många tim för att det ska vara värt pengen dom kostar så att säga. Förhoppningen är ivf att dom ska hålla lika bra som boyesen eller v-forse..... Något kortare tid är acceptabet pga att dom är effektivare än dom övriga "vanliga köpes märkena"

Jag vet inte om detta klassas som smygreklam ? Jag är ingen firma ,,,och någon försäljning är inte på långa vägar säker!!!! (kan bli en flopp i hållbarhet vem vet,,,hur som lär ni få höra mer senare i vinter om det blev bra eller anus :D