vforce & boostbottle

Blondi

Medlem
1 jan 2000
40
0
1
41
Västervik Finland
Hej jag har en xc700sp -99 och jag undrar om någon har erfarenhet av vforce3 reeds & boost bottle på en sådan? Positiva/Negativa effekter? Måste man ombestycka för att det skall fungera? Vad är skillnaden på xc700 och xc700sp?
 

lofdahl

Välkänd medlem
31 dec 1999
242
0
16
49
LULEÅ SWEDEN
www.mtnprod.se
Har ingen erfarenhet av VF 3or, däremot av 2or
Men det sägs ju att 3orna är bättre än 2orna
Blev en annan motor i karaktären, betydligt rappare.
Det viktigaste att montera på dom maskinerna är PowerPack (PP).
Dom gör att man slipper "bluddret" på mellanregistret och man får ett bättre gassvar.
Kombinationen som är den bästa utan att byta förgasare är faktiskt.
Reeds, PowerPack och Boostbottle ;)
 

patrik nylund

Ny medlem
10 okt 2004
4
0
1
luleå
Hej jag har själv bostbottle och powerpack monterad på min 99års sks 700, det positiva är ett bättre gas svar utan bludder och lägre bensin förbrukning, det är nog powerpackets förtjänst att det blev bättre gas svar . det jag ångrar lite är väl bostbottlen den fick en negativ grej att skotern gick lite snålt (bestyckade ner förgasarna ska väl tilläggas på högfart) men det finns en del som har fått problem utan att ner bestyckning. Ps fick byta två cylindrar efter den missen grejerna sitter där än ,men med högre bestyckning och lägre förbrukning som följd.....:D Mv Patrik
 

Thor

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
0
16
"(bestyckade ner förgasarna ska väl tilläggas på högfart) men det finns en del som har fått problem utan att ner bestyckning. Ps fick byta två cylindrar efter den missen grejerna sitter där än ,men med högre bestyckning och lägre förbrukning som följd..... Mv Patrik"

hur mycket gick du ner på bestyckningen? då den skar?
 

patrik nylund

Ny medlem
10 okt 2004
4
0
1
luleå
Thor skrev:
"(bestyckade ner förgasarna ska väl tilläggas på högfart) men det finns en del som har fått problem utan att ner bestyckning. Ps fick byta två cylindrar efter den missen grejerna sitter där än ,men med högre bestyckning och lägre förbrukning som följd..... Mv Patrik"

hur mycket gick du ner på bestyckningen? då den skar?
85 på variatorsidan och 80 på magnapull sidan
 

Thor

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
0
16
patrik nylund skrev:
85 på variatorsidan och 80 på magnapull sidan
Surt, :eek: är ganska många steg som du gick ner oxå från 190/185 till (som jag antar) 185/180.

Kör oxå med PP och BB funkar helt ok.