Vevaxelrenovering sdi 600

vesterberg_

Aktiv medlem
2 feb 2011
76
0
6
hej. nu är det min tur att renovera en serie 3 motor. har sökt runt på nätet men hittar inte någon bra guide eller bilder. någon här som har bra tips och trix på hur man ska göra och vad man ska tänka på?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.627
797
113
Kramfors
Om den bara gått 700 mil och inte tokskurit kan veven vara i utmärkt skick. En 600cc kan gå 1500- mil utan att byta en skruv till skillnad mot 800an som börjar bli farlig vid 700 mil.

De är snudd på överseriöst att renovera en 600a vid 700 mil.
 

vesterberg_

Aktiv medlem
2 feb 2011
76
0
6
nu ligger motor i delar och veven ska in på fettning och lagerbyte imorgon. mitt svänghjul var totalt slut sprickor i magneten och lite bitar borta. kan man byta enbart magnet eller måste man köpa ett nytt svänghjul?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.627
797
113
Kramfors
nu ligger motor i delar och veven ska in på fettning och lagerbyte imorgon. mitt svänghjul var totalt slut sprickor i magneten och lite bitar borta. kan man byta enbart magnet eller måste man köpa ett nytt svänghjul?
Sprickor i magneter gör inget men om de är stora bitar borta så de påverkar balansen är värre. Du kan trycka in epoxylim i sprickorna och där de fattas bitar så blir den som ny igen. JB weld epoxy hittar du på mekonomen för max 150kr.