Japp, då har skotern skurit..
Har tagit upp motorn och fick då se att en kolv hade skurit, verkar som det legat något ovanpå kolven och gjort gropar i den och topplocket.
Det hade även blivit ett hål i kolven, och en bit hade lossnat.
på den cylindern hade även vevstakslagret skurit (kanske på grund utav biten som ramlat ner). allt på samma cylinder
När jag sedan tog upp vevaxeln upptäckte jag att tre ramlager hade gått... (två på varsin sida om den skurna vevstaken)
så nu, vad kan felet va? motorn har enligt mätarn gått över 1000 mil och är aldrig upptagen. kan det helt enkelt bara vara så att det var dax att byta? Och med tanke på att lagrerna var dåliga så kanske det var de som gjorde att den nu skar..
har kollat oljepump, hittade inget fel där(drevet så ok ut) remen var lite slak till vattenpumpen men den varnade inte för överhettning så borde ju inte vara det!
kan även tillägga att packboxen på vevstaken var väck, påverkar det?
skotern är en xlt -94. idéer?
Har tagit upp motorn och fick då se att en kolv hade skurit, verkar som det legat något ovanpå kolven och gjort gropar i den och topplocket.
Det hade även blivit ett hål i kolven, och en bit hade lossnat.
på den cylindern hade även vevstakslagret skurit (kanske på grund utav biten som ramlat ner). allt på samma cylinder
När jag sedan tog upp vevaxeln upptäckte jag att tre ramlager hade gått... (två på varsin sida om den skurna vevstaken)
så nu, vad kan felet va? motorn har enligt mätarn gått över 1000 mil och är aldrig upptagen. kan det helt enkelt bara vara så att det var dax att byta? Och med tanke på att lagrerna var dåliga så kanske det var de som gjorde att den nu skar..
har kollat oljepump, hittade inget fel där(drevet så ok ut) remen var lite slak till vattenpumpen men den varnade inte för överhettning så borde ju inte vara det!
kan även tillägga att packboxen på vevstaken var väck, påverkar det?
skotern är en xlt -94. idéer?