Hej.
Håller på och renoverar en Rotax503 från en 82ans GLX Finlandia, undrar om det skall sitta O-ringar runt lagren på vevaxeln?(där pilarna är på bilden)
Det finns bara små rester av något som ser ut som o-ringar kvar. då undrar jag om man kan köra utan dessa eller är det viktigt, har inte tänkt byta lager och då blir det lite krångligt att få dit nya o-ringar. Kanske kan man köra med packnings lim?

Och så en fråga till, Kan man köra hydraul metoden för att få bort den fasta skivan på variatorn, alltså in med olja i änden på axeln, leta fram en bult som passar, på med gängtejp, skruva tills den lossnar? Man ser ju inte var den är delad men jag gissar att detta borde fungera.

Hoppas någon kan hjälpa.
Håller på och renoverar en Rotax503 från en 82ans GLX Finlandia, undrar om det skall sitta O-ringar runt lagren på vevaxeln?(där pilarna är på bilden)
Det finns bara små rester av något som ser ut som o-ringar kvar. då undrar jag om man kan köra utan dessa eller är det viktigt, har inte tänkt byta lager och då blir det lite krångligt att få dit nya o-ringar. Kanske kan man köra med packnings lim?

Och så en fråga till, Kan man köra hydraul metoden för att få bort den fasta skivan på variatorn, alltså in med olja i änden på axeln, leta fram en bult som passar, på med gängtejp, skruva tills den lossnar? Man ser ju inte var den är delad men jag gissar att detta borde fungera.

Hoppas någon kan hjälpa.