VES 800 lätta Nervarvnings klonkar!!

X800

Välkänd medlem
12 dec 2008
300
0
16
Sandviken
Tja har en fundering angående min edge 800 -03:a, när man har kört ett tag så att motorn blivit varm så hörs det ett lite lätt klonkande återkommande ljud när jag varvar ner. Detta ljud kommer någonstans mellan 5000 till 3500 rpm. När den står på tomgång och man varvar upp från dragläge till full sula så hörs ingenting bara nervarningarna.
Någon som har en aning?

MVH Johnny

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
exakt likadant som på min xr800 den var tjyvluft insugsgummin. kolla upp dom, spricker oftast under verkar det som.

X800

Välkänd medlem
12 dec 2008
300
0
16
Sandviken
Okej kan även tillägga att när man kört som en karl ett tag så tar den ett ***** tag på sig å varva ner stannar typ på 3500 varv i20-30sek men chokar man den en gång går den ner direkt. Jag har rensad luftburk kan det vara det som är boven i dramat?

Last edited:

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Okej kan även tillägga att när man kört som ett karl ett tag så tar den ett ***** tag på sig å varva ner stannar typ på 3500 varv i20-30sek men chokar man den en gång går den ner direkt. Jag har rensad luftburk kan det vara det som är boven i dramat?
så var det även på min fast jag hade inte rensat luftburken, när jag gjorde det så fick den en sjukt låg och stadig tomgång

X800

Välkänd medlem
12 dec 2008
300
0
16
Sandviken
Kan det skada motorn på något sätt för jag har åkt typ 80 mil med den så :) ska åka till fjällen nu i helgen oxå, hörde någon annan sa att den kunde vara tps inställning eller någe sånt vad är det?

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Kan det skada motorn på något sätt för jag har åkt typ 80 mil med den så :) ska åka till fjällen nu i helgen oxå, hörde någon annan sa att den kunde vara tps inställning eller någe sånt vad är det?
verkar vara med eller mindre standard att det är så, är samma på tjejens 600 Ves

X800

Välkänd medlem
12 dec 2008
300
0
16
Sandviken
Jag har kollat det tyckte dom såg fina ut, den går ju som ett pistolskott annars det är twinpipes, boostbottle slp fjäder isatt, borde den inte vara slö om det är gropar? Jag är inte så hemma på det här med variatorer :p

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Jag har kollat det tyckte dom såg fina ut, den går ju som ett pistolskott annars det är twinpipes, boostbottle slp fjäder isatt, borde den inte vara slö om det är gropar? Jag är inte så hemma på det här med variatorer :p
kika på rullarna om dom är slitna, käkar den mycket rem?

jocke19

Välkänd medlem
3 mar 2007
130
0
6
skellefteå
Jo det + att den e väldigt seg att gå ner ordentligt på tomgången, men om man bara duttar till på choken så går den ner direkt.

jocke19

Välkänd medlem
3 mar 2007
130
0
6
skellefteå
Jo tomgångsproblemet har ja haft sen jag köpte den (ca 100 mil)
Men har för mig att ljudet vid nervarvning kom när jag bytta rem, eller jag tänkte då aldrig på det före jag bytte rem.