Vertical escape 700?

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
jag funderar på en Vertical escape 700 men vet nästan inget om dom. skriv gärna om bensinförbrukning, framkomlighet och allmänt hur dom funkar och är att köra och om de är saker som måste bytas direkt eller börjar rackla och så vidare. tack på för hand.
 

kviiten

Välkänd medlem
19 okt 2008
162
0
6
vuollerim
har hört att dämparna inte är dom bästa, men om man chimsar om dom så skulle det tydligen bli en väldigt skön maskin att köra :)
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
har haft en switchback av samma chassi typ..bara kortare... enligt mig så är dämparna dugliga i boggin om man schimsar om dom (detta är ett måste) sen byta bakre fjädern i boggin då den är mjuk.

annars är det en kanonskoter,tar sig fram överallt:) enda som är att den är gammal..men alla har inte som mål att har vbra körställning osv som jag =)
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
-02ans Edge RMK hade dåliga dämpare, VE 700 är enligt mig en toppenmaskin, VES700an är en bra motor med bra drag, och framkommligheten är då inget att klaga på, helt super!
 

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
lite ot - att jämföra rmk direkt med switchbacken blir inte heller bra...

rmk:n käkar switchbacken ute i pudret och branterna... men samtidigt är switchbacken vassare på spåret...

on topic- rmk 700 är riktigt fina maskiner.

min har då legat på mellan 2-2.5 liter milen i snitt mest puder och lek då jag anser att leden är transportsträcka ;)

men antagligen går det trycka igenom mer bränsle om man vill :D
 

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
har haft en switchback av samma chassi typ..bara kortare... enligt mig så är dämparna dugliga i boggin om man schimsar om dom (detta är ett måste) sen byta bakre fjädern i boggin då den är mjuk.

annars är det en kanonskoter,tar sig fram överallt:) enda som är att den är gammal..men alla har inte som mål att har vbra körställning osv som jag =)

är väl inte i de det sitter är väl pengarna, har inte råd med nå jag igentligen skulle vilja ha. annars hade jag haft en nyare skoter med bättre kör ställning.
 

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
ingen som vet bränsle mängd med mera? är det nåt som behöver byttas direkt alltså nåt som racklar osv?
 

pbylund

Välkänd medlem
10 dec 2008
486
0
16
Ö-vik
Vad jag vet så är edgechassiet mycket mysigt. Men i dagsläget så skiljer sig det inte mkt i pris mellan nya och gamla "körställningen" dvs iq chassiet, så personligen hade jag valt en sådan!
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
de är mkt bra skotrar för pengarna helt enkelt:) men som sagt.dämparna har aldrig vart bra på en mountainmaskin förutom nyare maskiner...men de är ju inte så mkt pengar som spelar in å schimsa ett par boggidämpare=)

de jag hade bytt är styret.satt en 1-2" höjare och ett fly minibend fatbar på den..den blir så förbannat mkt skönare å köra med de styret och lite högre..då går de även att stå utan att se ut att puta me röven^^..

annars ska de inte vara mkt ut över de..
 

Utanfart

Välkänd medlem
3 jan 2009
156
0
6
Östersund
Kolla så att avgasportarna är i rostfritt och inte aluminium. Vet att det sitter alu i 800an från 03 och det är bara att byta direkt.
 

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Är väl bara 800 som har större problem med ves portarna, finns trådar ang detta.
Jag har haft en 700 rmk vertical edge -03, bra skotrar men en tank räcker inte många mil.
Tror att jag räknade med runt 5L/milen men är inte säker, jag hade tom tank när summit 600 sdi hade ca halv tank kvar.
Har aldrig provat en escape så vet inte om det är någon större skillnad jämnfört med edge.