Verktyg Pdrive

marvej

Ny medlem
15 nov 2024
3
2
3
54
Krokom
Någon som vet om det här verktyget går att köpa via någon firma i Sverige? Tänkte beställa direkt ifrån USA/Canada, men frakten blir dyrare än verktyget.https://www.goodwinperformance.com/product/gp-pdrive-quick-change-ramp-roller-tool/

Soyd©

Medlem
27 sept 2022
29
14
3
Sverige
Maptune säljer RIDERZ Turbo Tamers! Så det går ju att droppa dem ett mail och höra om de har eller kan ta hem verktyget!.. (Bilden på deras hemsida är på gamla modellen av verktyget! Men beställer man får man den
senaste!)
30999

marvej

Ny medlem
15 nov 2024
3
2
3
54
Krokom
Tackar för tipsen! Har skrivit till Maptune nu. Föreslog att de kunde lägga upp verktyget i deras webshop. Det borde ju finnas fler som är intresserade av det verktyget. Jag har ett SPI variatorkit med utbytbara vikter i ramperna. Smidigt att kunna göra justeringar utan att plocka av variatorn.

Reactions: mas

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.612
470
83
Malå/Adak
1: Jag skulle nog vara skeptisk till att vara med fingrarna inne i variatorn oavsett hur den är låst. Gör du det ändå så se då i så fall först till att du når telefonen med den andra handen så du kan ringa efter hjälp om råttfällan slår igen.
Bara ta ur vikten gör man med näbbtång och ett lämpligt brytjärn, (och kombinerat med den lösa plastklacken man trär över rull-tornet som flertalet eftermarkndsfirmor säljer), som man tillfälligt bryter isär skivorna med just då man fiskar ut vikten.

2: Har du en SPI-produkt så har du säkert vinningar att hämta bara genom att byta till något annat. SPI är ett B-märke i allt jag sett.

marvej

Ny medlem
15 nov 2024
3
2
3
54
Krokom
Har tillverkat verktyg idag. Ett för att pressa ihop skivorna, och ett för att låsa dem ihop. Maptune kunde inte beställa hem verktyget förrän till våren.

Reactions: Soyd©