Venture v.s. Sport

K

Klabbe

Kan man ha skoj på en venture 700 eller är det bara buss känsla.Ska köpa skoter men vet inte om en toring skoter är FÖR tråkig.Tanten tycker att det är bra att man kan åka båda två. Själv hadde jag tänkt mig en sport skoter men en venture kanske är en bra kompromis.Tacksam för åsikter
 

Elo

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
Hej !

Har själv en Venture 700, utmärkt skoter för familjen tycker jag/vi, men som du säger så är det lite buss om man vill leka ordentligt. Alternativet är ju 2 skotrar om man har råd,men för vår del så är det en helt OK kompromiss då hela familjen gillar skoteråkning.

Jag lovar att den inte är för tråkig, och har du en duktig passagerare så är inte det en nackdel när det går undan.

 
M

MM 700

Du kan även titta efter en Mountain max 700 med dubbeldyna då får du lite mera att leka med.
Kanon skoter för övrigt "tycker jag i alla fall".




 

bennyj

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
Stötdämparna på Venture är inget vidare, men de går ju alltid att byta. De väger ganska mycket också, men är väldigt lättkörda ändå.
 

Freddde

Välkänd medlem
1 jan 2000
170
0
6
Den funkar nog bra om inte tanten din väger allt för mycket..den har alldeles för mjuka dämpare!! Men åker du själv så går det att köra riktigt fort!! Och ljudet är ju inte dåligt i Yamaha tripplarna!!
 

srx700lt

Välkänd medlem
1 jan 2000
112
0
6
östersund sverige
Eftersom motorn i Venture 700 är lika som den i SXR700 och MM700 så finns det en hel möjligheter, reed spacers, tunnare topplockspackning mm. Om du har bra justerade variatorer i venture så hänger du av dom flesta på led om du åker utan passagerare. Dämparna tycker jag är ok om man inte ska ängna sig åt längre flygturer.
En MM700 med dubbeldyna är inte och rekomendera om du inte byter dämpare i boggin, eftersom den är inte dimensionerad för att åka två på.
 
J

Jimpe

Måste det vara just en Yamaha...Annars så har du ju Ski-Doo Formula Deluxe 700 eller Legend 800. Dom är båda utrustade med dubbeldyna, elstart och back.
 
S

skidoo kungen

för det första köp inte en yamaha dom är bäst att använda somm abborr grund.Köp en skidoo en racer kärringen ryms ändå jag brukar skjutsa både hunden och min dotter på en MACHZ kort det går bra också går den ju hårt
 

vendela

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
0
6
Hej
Har en 700 MM med d dyna
Tycker inte att det är någon busskänsla
Köp inte en kort om ni ska åka två
Behåll tanken att köpa Yamaha
Har bäst kvalite så är det!!:)
Här är en fin maskin "Min"
den har gas dämpare "För att åka två"
32 mm matta alltså inte lika extrem som dom nya MM arna med 52mm

http://www2.blocket.se/view/855798.htm?l=0

 

Steffo

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
tja!!
Jag har en ganska schysst kompromiss..
och alla i familjen är super nöjda och jag får mitt oxå.
sxr 700 -00 med dubbeldyna med värme o back o elstart o dragkrok...
OCH SÅ HAR JAG ENKELDYNAN KVAR MED ETT EXTRA LYSE ISATT SÅ DET TAR TYP INGEN TID ALLS O BYTA SADEL....SIMSALLABIMM!!
världens bästa skoter.
/steffo.