Venture Multipurpose Bra/dåligt? Erfarenheter?

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
ja, kan du ändra beställningen så köp hellre en MP och extrautrusta med handtagsvärme bak. -allt är fördraget o enkelt att stoppa dit.
 

ypis

Medlem
26 jan 2010
28
0
1
frösön
Jag har nu läst din blogg och det är väl bara att ringa återförsäljaren
och byta till en MP, Tack för hjälpen Engström :)
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Engström! uppgraderingarna som du har gjort om jag nu fattat
det rätt gällande backväxeln är det nåt man får pynta själv
lr.
 

bandinabox

Ny medlem
30 jan 2010
4
0
1
Hönö
- Va är det för hasplåt du pratar om??
Jag frågade återförsäljaren om det som finns som tillbehör, då sa han att det finns en hasplåt. Jag får den monterad av dem nästa vecka. Då jag ibland åker med ett par vänner som är allergiska mot led och vill lite utanför. Med tanke på stubbar o stenar kan det va bra med en plåt.

- Att den är rank är troligen också en effekt av mina få år på skotern. Det handlar säkert om att köra med rätt teknik. Det är för övrigt nåt jag letat efter på forumet, en körtipsavdelning om hur man bör göra i vissa lägen. Att tänka på vid kurvtagning, bromsanvändning, körställning etc
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Min erfarenhet när man tippar med skoter är att om man har lite fart så slipper man! Alltså fegar man med lite får låg fart när man åker över en vall (alltså man är försiktig) så tippar man lätt, ha rman lite fart går det oftast utan problem.

Hasplåt? monteras under som ett bukskydd fast i plåt? Ngn som har nån bild?

/R
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Engström! uppgraderingarna som du har gjort om jag nu fattat
det rätt gällande backväxeln är det nåt man får pynta själv
lr.
jag behövde inte pynta då dom ändå hade den inne för en massa annat jobb(sänkningen) annars vet jag inte vad som gäller, kan bero på välviljan hos handlaren är jag rädd.
ring o fråga
 

Pherra

Medlem
22 jan 2006
32
1
1
Engström: Vart har du köpt den låga rutan till din eller har du bara kapat i orginalrutan? Tycker orginalrutan ligger just i synfältet så skulle gärna ha den lite lägre.
Hur pass noga har ni med nya ventures varit med inkörning och varvtal?
Ungefärlig kostad på 1:a servicen?
Kört 15 mil med min och är på det hela taget nöjd ända är väl att den isar rejält i tunneln så de låter och skrammlar om mattan och boggien.
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Engström: Vart har du köpt den låga rutan till din eller har du bara kapat i orginalrutan? Tycker orginalrutan ligger just i synfältet så skulle gärna ha den lite lägre.

Kört 15 mil med min och är på det hela taget nöjd ända är väl att den isar rejält i tunneln så de låter och skrammlar om mattan och boggien.
Finns tyvär inga lägre rutor att köpa.
jag har modifierat en nytroruta,dock var det inte helt enkelt så jag föreslår hellre kapning av originalet.

det som skramlar verkar vara när det hamnar lite is på sidan mellan mattan och bandtunneln, stick upp fingrarna och tryck upp isen ovanpå mattan så följer det med runt o försvinner istället.
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Snackade med en som gjorde en spridare lr typ en tillplattad tratt och sätter på ljuddämparn så ska
det inte bildas lika mycket snö och is i bandtunneln och hur den ser ut kanske jag
får se inom en snar framtid så då skriver jag en rad och kanske en bild på lössningen.
 

vedmaskin

Ny medlem
23 mar 2010
2
0
1
Kovland
Jag upplevde min MP lite rank, men jag tror att det beror på att maskinen har ganska mycket vikt långt bak. Provade att ta bort bakdyna, pakethållare och packlådan (19 kg sammanlagt + vikten man har i jättepacklådan) och jag tycker jag upplever maskinen mycket stadigare och roligare att köra. Naturligtvis är det inte samma familjemaskin vid dom åtgärderna, men grejorna sätter jag tillbaks på 20 min.
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Jag funderar på att underpåsk när jag har tid att borra litet hål i min packlåda längstner och sätta fast en rem som man kan spänna fast allt men har därinne så slipper men att det flyger överallt i guppen!
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har inga problem att fylla boxen, strapulli, bogserlina, ett litet rep, hopfällbar vedspis (ryms i ett gammalt litet laptopfodral), liten vedsäck dito, kaffepanna, stekpanna, extra handskar mm mm och boxen börjar "fyllna till"
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Jo visst kan man fylla upp den med det är inte jämt man har hela bagaget fullt i "bussen"! =D
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Har inga problem att fylla boxen, strapulli, bogserlina, ett litet rep, hopfällbar vedspis (ryms i ett gammalt litet laptopfodral), liten vedsäck dito, kaffepanna, stekpanna, extra handskar mm mm och boxen börjar "fyllna till"
Du har nästan samma prylar som jag. Förutom strapulli har jag ett vajerblock och 100m lina.
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
En sak har jag lärt mig genom åren oavsett kategori, grejor för de flesta eventualiter inget händer, åk iväg tomhänt allt händer, verkar vara som någon slags oskriven lag tycks det