Venture Lite tvekar

prozac

Välkänd medlem
16 jan 2009
108
0
16
Huddinge
Fruns Venture lite 2009 strular. Den startar bra och går jämt o fint på tomgång. Vid gaspådrag så misständer den vid lågvarv. Från 3/4 o upp går den rent. Har man kört skotern ordentligt varm (ca en halvmil) så går den rent även på lågvarv. Den var inne på underhållsservice i höstas på Yamaha verkstad. Bytte även stiften nyss.
Den går så pass illa att hon inte vill ut med den alls.
130 mil totalt har den gått. Trodde att det ev var TORS så bypassade den.Gjorde ingen skillnad. Kollat diagnostiken men den kastar inga felkoder. Kollat runt på olika forum men inte hittat några ledtrådar.
Några kloka ideer?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Jag skulle felsöka tps givaren de går mäta upp dem be en firma göra det och även kolla att den är rätt inställd. TPS givare kan va svårt att hitta en bugg i så en ny är säkrast. En firma kan låna tps givare fråm annan maskin eller renutav ha en beg på hyllan. OBS jag är absolut inte säker på detta de är bara en ren gissning baserat många andra motorer hur de kan bete sig när de står fel eller är väck jag har ingen erfarenhet av venture med det felet.
 

prozac

Välkänd medlem
16 jan 2009
108
0
16
Huddinge
Jo, börjat fundera på spjällhus så kan mycket väl vara ngt att kolla. Ska googla runt lite.