ventilation kedjehus???

timber__ab

Välkänd medlem
1 jan 2000
110
0
6
någon som vet om det finns någon sorts ventilation på kedjehuset???
 
Last edited:

Plush

Välkänd medlem
29 nov 2004
196
0
6
Det beror på... Moderna kedjehus från Bombardier har faktiskt avluftning via oljestickan, det sitter ett hål mitt i stickan som avluftar kedjehuset.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Jag har för mig att Arctic har ett avluftningshål, brukar man inte kunna se en kanal som slutar med ett hål till höger när man öppnat kedjehuset?

Ska nog byta olja ikväll så då kan jag komma med ett säkert svar...
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Plush skrev:
Det beror på... Moderna kedjehus från Bombardier har faktiskt avluftning via oljestickan, det sitter ett hål mitt i stickan som avluftar kedjehuset.
Jojo.... Men nu har han en JAG 340 -87 och på den finns det inte
 

timber__ab

Välkänd medlem
1 jan 2000
110
0
6
MrGreen skrev:
Jojo.... Men nu har han en JAG 340 -87 och på den finns det inte

är ni 100% säkra på att det inte finns ett hål i på fyllnings pluggen?
och förresten ska jag ha oljenivån upp till nedre pluggen där det står "oil chek" på växelhus kåpan?
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
henkew skrev:
Jag har för mig att Arctic har ett avluftningshål, brukar man inte kunna se en kanal som slutar med ett hål till höger när man öppnat kedjehuset?

Ska nog byta olja ikväll så då kan jag komma med ett säkert svar...
Jag har då aldrig sett nåt avluftningshål på nån av mina AC jag haft men jag har väl inte direkt letat efter nått heller så det är möjligt jag missat det.
 

nil$on

Medlem
10 jan 2006
40
0
1
ö-vik
tog upp mitt kedje hus för å byta kedja å drev.. å på min satt det ett avluftningshål. skotern är en ext 550 -93
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
nil$on skrev:
tog upp mitt kedje hus för å byta kedja å drev.. å på min satt det ett avluftningshål. skotern är en ext 550 -93
Där ser man då har jag fått lära mig nått i dag också, jag måste kolla nästa gång jag river TC'n förmodligen finns det ett där också då bara det att jag aldrig reflekterat över det.